Q har vært i sommerpensjon i drøyt 3 uker. Han har vært hos en som har hatt masse hamstre og dermed skulle han jo ha litt peil. Da jeg fikk han igjen i går var det en avmagret liten sak, med ørene klistra inn til hodet, sløv og matt. Trodde faktisk han skulle dø når vi dro hjemover.
Han som passet den påsto at han hadde hatt forstoppelse, og litt diare. Q er ikke våt i bakenden så det er helt sikkert ikke Wet Tail. Kjørte rett til dyrlegen, som igjen kjefta på meg fordi han ikke har hatt fri tilgang til høy, og da ble jeg veldig usikker på hennes kompetanse, mine hamstre har aldri fått høy og når de har fått litt har de snudd ryggen til. Hun trodde ikke han var forstoppet, men kunne heller ikke si hva det var. Så jeg fikk en pose med noe som heter: Critical Care fra Oxbow Hay Company, som jeg skulle blande med vann og gi han med sprøyte, dessuten skulle jeg rense baken hans og smøre med parfymefri krem, noe jeg også har gjort. Han er mindre rød i dag. Han har bæsjet i doen sin, men det er ganske løst.
Kan dette rett og slett ha blitt utløst av stress?? Jeg vet at det beste var om han hadde fått bli hjemme, men jeg hadde ingen til å passe, da hun som pleier å passe sto midt i en flytting og uansett ikke hadde vært tilgjengelig siste 1,5 uke.
Og hva med høy.....skal dem virkelig ha fri tilgang til dette??
(han tar det som er i sprøytene, og ser veldig fornøyd ut med å ha kommet hjem, men er så skrekkelig tynn og skjør)

Svar med sitat
Kondolerer!