+ Svar på tråden
Resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Vekttap på dverghamster!!! råd ønskes !

Vekttap på dverghamster!!! råd ønskes !

Hei.

En av mine dverghamstere, Bambi, hun begynner og gå litt ned i vekt om dagen noe jeg ikke syns noe om. Hun blir 2 år nå i oktober, men det kan jo ha noe med alderen og gjøre også så klart. Vet at de kan gjøre det da de blir eldre.
    Men det jeg lurer på er om det er noe spesiell mat jeg evt kan gi henne for at hun ikke skal minke mye mere enn det hun gjør? Jeg tar vekt kontroll på henne så jeg følger med henne..
    Skal også ta en tur til veterinæren om ikke lenge å ta en sjekk på henne.
    Men om det er noen som har erfaring med dette så er det fint om dere kan dele det med meg
    Evt oppskrifter på noe mat osv eller noe jeg kan gi henne som kan hjelpe dette på vei, littegranne hvertfall
    Setter pris på alle svar..
    Hun er også veldig kresen av seg så hun vet hva hun vil ha denne frøkna.. Hehe
    Monica, Gizmo, Bambi, Alvine & Bompi =)

Hei!
    Jeg har ikke erfart det, men fete ting som gjerne hjelper med å få hamsteren til å gå opp i vekt er f.eks. nøtter (hasselnøtter, valnøtter, peanøtter. Pass på at de er "naturlige", ikke saltet ). Her er peanøtter (med skall) veldig populære . Håper det fort går bedre med Bambi!
    Hamsterhilsner fra: Meg og Elmo
    † Knabbel

Har en veninne av meg har et hamster det samme skjer med, og det er ca 2år gammelt. Jeg undersøkte det litt og fant en Bull/svuls under haka... Hun skal til dyrlegen og sjekke om det muligens kan være kreft så sikker lurt som du skriver, ta en tur innom dyrelegen
    Har du ikke hamster, har du ingen ting...

Takk for alle svar Har vært til sjekk med Bambi og hun har ikke noen kuler,eller tegn til noe som tilsier kreft osv. Og hun har fått full sjekk. Så det er nok bare alderen som spiller inn, men hun har begynt og gå opp litt mere nå så det går riktig veien hvertfall. Hun får alt hun trenger og jeg gjør det beste ut av hele situasjonen. Men var greit å få sjekket henne hos dyrlegen..
    Monica, Gizmo, Bambi, Alvine & Bompi =)

+ Svar på tråden

Tillatelser

• Du kan starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på tråder
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg