+ Svar på tråden
Resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Ukjent dødsårsak hos foreldrene

Ukjent dødsårsak hos foreldrene

Jeg har en liten hamstergutt på 2 mnd som jeg veldig gjerne ønsker å bruke i avl om en liten stund. Jeg ønsker veldig å bruke akkurat han fordi han har et fantastisk lynne, er født av to flotte hamster (far er min avdøde hamster) og har en helt fantasktisk pels som jeg veldig gjerne vil "ta vare" på.

Hans far døde, som tidligere nevnt, nå nylig. Han ble 1 år og 7 mnd (grei alder til syrisk hamster å være, men likevel kom døden bare plutselig og uten forvarsel). I dag fikk jeg beskjed at hans mor også er død. Hun ble kun 6 mnd gammel.

Derfor er spørsmålet mitt som følger: Bør jeg da unngå å bruke han i avl, med tanke på at hans foreldre døde i relativt ung alder, eller kan dette bare være tilfeldig?

Hans mor, far og farens bror oppholdt seg i samme rom for over en lang periode, så dersom dødsårsaken skyltes en eller annen sykdom har den ikke gitt utslag på den andre hamsteren min, så i grunnen ser jeg bort fra dette.

Finnes det en forklaring på deres plutselige dødsfall?

(Jeg eier ikke moren hans, så jeg kan ikke uttale meg mer om henne enn det jeg har fått fortalt via SMS)

Var ikke du hos dyrlegen med han?
    Hamsterhilsner fra:
    Therese og hamsteren Sussi Jump :-)

Jeg ville ikke brukt ham i avl, i tilfelle det er en arvelig sykdom som da kan gis videre til ungene.
    Hamsterhilsner fra: Meg og Elmo
    † Knabbel

+ Svar på tråden

Tillatelser

• Du kan starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på tråder
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg