PDA

Se full versjon : Wodent Wheel

heidiii
10-03-2008, 16:35
Siden det har vært mange (deriblant meg selv) som har hatt litt problemer med å finne sikkelig hjul til syriske hamstere tenkte jeg at jeg kunne tipse om denne britiske nettbutikken: http://www.equinecaninefeline.com/catalog/index.php
Hørte om den på rotteforumet, men de har også noen hamstergreier, bl.a. Wodent Wheels som jo skal være veldig bra.
Portoen er ganske grei, så det er fullt mulig å finne litt og likevel komme under 200 kroner.

Birgitte
10-03-2008, 22:09
Har selv brukt ca 1000 kr på å finne riktig hjul til betty, iogmed at hun er så stor. Riktignok kostet det siste hjulet 400 kr, men det er også et genialt hjul. Det er fra Karlie Wonderland, og i helt tre. Finnes i to (?) størrelser, Betty måtte ha det største, pga dybden i hjulet. (30cm i diameter). Gulliver trengte bare det lille:)

heidiii
10-03-2008, 22:31
Jeg har også brukt trehjul, og har likt de veldig godt. Dvergen min Lotta har det aller minste trehjulet, men hun tisser i det.

Birgitte
10-03-2008, 22:41
huff å æsj! Hehe. Forslag: flytte hjulet? Hver dag legge bittelitt mat i buret så hun skjønner at det ikke er do? hamstere tisser jo helst ikke der de spiser. Evt. legge sand i hjørnet av buret, som jo er mye bedre å tisse på? Betty foretrekker å tisse i Chinchilla sand. Da jeg hadde sånn littersand i doen(som fulgte med doen) tissa hun likesågodt i badesand kassa si. Og den er stooor! flytta litt chinchillasand til do, og voila! :D

heidiii
11-03-2008, 08:22
Hun har en do, som hun tisser i, men dette er løpetissing ;)

Birgitte
11-03-2008, 09:33
Hahaha:D Jaja, har ikke noe erfaring med dverghamster:P Så ikke at det var det før etter jeg hadde skrevet;P

heidiii
11-03-2008, 09:34
Ja, jeg tror de har litt lettere for å tisse der det passer, selv om de også gjerne bruker do.

Kalamari
11-03-2008, 11:47
Trygve har også en tendens til å "glemme" seg litt når han løper, så hjulet hans vaskes regelmessig. Som regel merker han at han må på do, og går da bort i badekaret og gjør sitt (har kattesand der også, og tømmer den når jeg ser han har vært der) men av og til så ser jeg noen mistenkelige flekker i hjulet og da er det rett til vask.

Snåle, skjønne dyr som ikke gidder gå til doen sin.

heidiii
11-03-2008, 12:08
Jeg tror det er litt uenighet om hvorvidt hamsterne vet at de løper på en "tredemølle" eller om de tror de faktisk løper avgårde. Har hørt om hamstere som er blitt skremt og løpt bort til hjulet litt for å komme seg unna, så hvem vet? I hvert fall, hvis de ikke er helt stødig på hva hjulet faktisk er er det ikke så rart om de tisser i hjulet. Ellers, hvis de har skjønt at tisset blir tørka bort av mennesket sitt er det jo heller ikke så nøye :azn:

Kalamari
11-03-2008, 12:15
Tror jeg går for siste forklaring jeg, om Trygve blir litt skremt, så løper han enten inn på doen, huset sitt eller om han er andre etasje, så hopper han opp i badekaret sitt :roll: :lol:

heidiii
11-03-2008, 12:18
Hihi. Ja, jeg også egentlig. Ingen av mine har gått i hjulet når de har blitt skremt heller.

Birgitte
11-03-2008, 15:47
Betty OG Gulliver begynte å løpe som noen gærninger i hjulet sitt når de så hverandre første gang, men de løp også opp og ned trappene og rørene i huset sitt, så jeg vet ikke:P Hun har aldri tissa i hjulet sitt, så vidt jeg vet. Men så er hun en liten dame også:P

heidiii
11-03-2008, 15:56
Hehe :)

sunniva12345
01-04-2008, 21:27
Når hamsteren min fikk hjul, brydde hun seg først ikkeom det, så dre hun å vaske seg mends ho sto i det :D , og nå løpe hun en del idet.
:)