Se full versjon : Sandpapir i hamsterdoen?
Hei. Kom bare på en liten tanke. Noen som har prøvd å legge en bit fint sandpapir nederst i hamsterdoen, eller eventuelt i gravekassen? For å slite litt ekstra på klørne til hamsteren mener jeg.
Skulle ikke dette være mulig?
Jeg tror hamsteren kan bli sår på føttene sine av sandpapir, jeg ville ikke gjort det.
Marianne S
23-02-2008, 20:02
Man kan bruke veldig fint sandpapir noen av stedene der hamsteren går/løper, men der hamsteren graver, blir sandpapir for tøft mot huden på føttene. Det frarådes også å kle innsida av hamsterhjulet med sandpapir (enkelte har prøvd det for å slipe klørne), fordi føttene blir svært såre av det.
Vi har satt på svært fint sandpapir på noen av "løpebanene" vi har laget mellom trehyllene i våre hamsterbur, men det er egentlig for å hindre hamsteren i å spinne/gli når den løper i svak helling mellom hyllene, og ikke for å slipe klørne.
Du ser eksempel på løpebane med sandpapir i dette buret (hjemmelaget innredning):
http://www.ramseszoo.com/privat/De%20nye%20hamsterbura/Ferdig_Bur_1.jpg
Ok, takk for utfyllende svar. :) Da skal jeg ikke prøve det.
Fin innredning i buret foresten. Tenker på og lage mine egne plattinger i mitt bur snart. Ser ut som plattingene stikker litt utenfor buret, stemmer dette? Er de lette og få på plass i buret?