PDA

Se full versjon : Sandpapir i hamsterdoen?

bubba
22-02-2008, 23:33
Hei. Kom bare på en liten tanke. Noen som har prøvd å legge en bit fint sandpapir nederst i hamsterdoen, eller eventuelt i gravekassen? For å slite litt ekstra på klørne til hamsteren mener jeg.
Skulle ikke dette være mulig?

Ansie
23-02-2008, 15:48
Jeg tror hamsteren kan bli sår på føttene sine av sandpapir, jeg ville ikke gjort det.

Marianne S
23-02-2008, 20:02
Man kan bruke veldig fint sandpapir noen av stedene der hamsteren går/løper, men der hamsteren graver, blir sandpapir for tøft mot huden på føttene. Det frarådes også å kle innsida av hamsterhjulet med sandpapir (enkelte har prøvd det for å slipe klørne), fordi føttene blir svært såre av det.

Vi har satt på svært fint sandpapir på noen av "løpebanene" vi har laget mellom trehyllene i våre hamsterbur, men det er egentlig for å hindre hamsteren i å spinne/gli når den løper i svak helling mellom hyllene, og ikke for å slipe klørne.

Du ser eksempel på løpebane med sandpapir i dette buret (hjemmelaget innredning):
http://www.ramseszoo.com/privat/De%20nye%20hamsterbura/Ferdig_Bur_1.jpg

bubba
24-02-2008, 19:10
Ok, takk for utfyllende svar. :) Da skal jeg ikke prøve det.

Fin innredning i buret foresten. Tenker på og lage mine egne plattinger i mitt bur snart. Ser ut som plattingene stikker litt utenfor buret, stemmer dette? Er de lette og få på plass i buret?