Se full versjon : Flytte ungene og moren til annet bur?
Hei kan jeg flytte ungene og moren over i et helplast bur?
Hun fikk de i et sprinkelbur og nå er de veldig aktiv så jeg er redd for at de skal rømme.
Noen som vet?
Takker for alle svar
Når de har åpna øynene er det jo på tide med en skikkelig burvask uansett, så om de er gamle nok til å tas og flyttes på (to uker) ville jeg flytta dem i et helplastbur som er sikrere. Men de må fortsatt være sammen altså :)
De er 15 dager og har åpnet øynene.
Så da flytter jeg dem bare
KAn jeg ha noen leker i buret nå?
Hjul, stiger, hus med stiger ++?
Du kan gjerne ha noen leker nå, men pass på at de er trygge. At ingen har så små hull at ungene kan stappe inn hodet sitt og sette seg fast, eller leker de kanskje kommer seg oppi men ikke ut av. Små pappekser og tomme dorullhylser pleier å være veldig populære hos småungene.
Forresten, ungene tisser gjerne i reiret når de er så små, og det blir fort lukt, så i begynnelsen kan det være greit å bare fortsette med "reir". Trehus suger jo til seg urin og kan bli ødelagt, mens plasthus kan bli for tett med all urinen. men dette er det delte meninger om.
Ok.
Men jeg bruker ikke hus når de har unger.
Men kan jeg ha noen leker til ungene ?
du kan begynne med å lage små hinder de kan leke med, som tomme do- og tørkepapirruller, rene, middels store steiner, tomme blomsterpotter og treklosser i ubehandlet tre de kan klatre på o.l.
Du burde være forsiktig med ting de kan sette seg fast i eller som kan falle over dem. Det er kanskje lurt å vente med løpehjul til de blir større.