PDA

Se full versjon : Hamstertoalett, ja en god løsning for meg

Kinga27
10-01-2008, 22:23
Jeg er av den litt gammeldagsetypen som synes at mye utstyr vi får kjøpt i dyrebutikken er unødig stæsj som de bare skal prakke på oss for å tjene litt ekstra penger. Slik var det også for meg når det gjaldt hamster toalett.

Jeg flira av slikt tull i flere år, helt til jeg bestemte meg for å lage en gravekasse med sand til hamsteren min, den jeg har nå. Jeg tok en stor plastkumme og satte inn i buret med fuglesand bare for å prøve. Hamsteren ble helt tullete og gracde og koste seg i den.

Etterhvert så oppdaget jeg at han sluttet å tisse i sove huset og det var ikke våt flis noen steder i buret. Da tuslet jeg slukøret i dyrebutikken og investerte i et praktisk hamstertoalett med sand som jeg kunne skifte ut.

Nå slipper jeg vond lukt, sjeldnere rundbytte på flisa og buret er så mye enklere å vaske, siden jeg slipper all skrubbingen som sliter på burbunnen.

Alt i alt så ble det en løsning som sparer meg for en del utgifter på flis og burslitasje.

Mitt råd er: anskaff hamstertoalett, det var både nyttig og besparende. Ja ja, hamsterhold er ikke så veldig kostbart men bur er dyre når de må byttes ut fordi de tæres opp av urin.

Kalamari
10-01-2008, 22:31
hamsterdo var noe av det første, om ikke det første jeg kjøpte før Trygve kom i hus. Hadde kun lest om det og ante jo ikke om han ville bruke den men jeg var så heldig at han alltid har brukt doen sin og ikke hatt noe uhell ellers. Han gjemmer også mat han ikke vil ha i doen sin.
Da han kom til meg første dag, så snuste han litt i buret, sov så litt i et hjørne siden han ikke turde gå inn i huset. Våkner og tusler bort i doen og tisser. Jeg var den overstolte Trygvesamboer og hiver meg på telefonen til bestevennen min bare for å si at "Trygve tisset på doen sin"

ZakuraRabbit
11-01-2008, 12:07
Jeg satte bare inn en godteriskål til Temari jeg :P Men nå er hun så vrang at om jeg setter den i tissehjørnet hennes så går hun et annet sted :P

Kinga27
12-01-2008, 15:25
Zakura!

Prøv å legge det hun har tisset på oppi skåla og så setter du den i hjørnet.

toffus
12-02-2008, 21:09
Boo bruker også doen sin! :D Iallefall som det jeg vet :P

sunniva12345
15-02-2008, 23:36
Mn trenger ikke kjøpe hamstertoalett. Jeg ar en hamsterbok hjemme hvor det står at man bare kan bruke et stort syltetøyglass :P
Ganske renslig også, siden man bare kan kaste glasset og ta et nytt når man vil :wink:
Et lite tips :lol:

Kinga27
01-03-2008, 00:03
Mn trenger ikke kjøpe hamstertoalett. Jeg ar en hamsterbok hjemme hvor det står at man bare kan bruke et stort syltetøyglass :P
Ganske renslig også, siden man bare kan kaste glasset og ta et nytt når man vil :wink:

Flott at du sier dette for det er jo ikke alt man behøver og kjøpe. Gjenbruk er en god ting det.

Trinsa
01-03-2008, 20:33

Flott at du sier dette for det er jo ikke alt man behøver og kjøpe. Gjenbruk er en god ting det.

Men selv om syltetøyglass høres fornyftig ut, så er det noen jeg kjenner(som er medlem på forumet) som har en dverghamster som fikk et syltetøyglass hos seg, den fikk KRANIEBRUDD :cry: :o Heldigvis ovelevde den, mirakuløst:P.. Tror vist dere søker på L'amie så kommer innlegget opp :wink:

ZakuraRabbit
01-03-2008, 22:39
Jeg har brukt både matboks og plasteske, så det er ikke bare syltetøyglass som funker :P

Anne-Hedvig
02-03-2008, 02:16
Caroline har en litt stor, grunn plasteske som er kjøpt på Hegdehaugens Jernvare (antakelig til pålegg). Den er helt topp! Tar vekk klumper hver gang hun har tisset, og bytter all sanden ca. hver 4 - 5.dag.