PDA

Se full versjon : hermetisert mais

miranda
30-12-2007, 18:10
Hvorfor skal ikke hamster ha det??? Jeg har gitt mine hamster og også kanin det av og til!!! Men ser nå att det er neimat!!! Hva kan skje?? Er det pga sukker eller??? hva er faren...er vel ikke derfor tassen dør nå håper jeg..nei,jeg vet jo egentlig att det ikke har noe med det og gjør!!

heidiii
30-12-2007, 21:47
Jeg har også lurt på akkurat hva det er som gjør at hamstere ikke skal ha det.
Jeg har ikke gitt hermetisert mat, men regner med at det hører med til gruppen "kan være skadelig i lengden"-mat. Jeg vil ikke tro det er derfor Tassen dør nå.

bubba
30-12-2007, 22:38
Jeg gir det i veldig små mengder.

heidiii
30-12-2007, 22:40
Siden det, på alle steder jeg har sett, frarådes å gi hermetisert mat bør man heller satse på å gi andre ting, selv om det kun er i små mengder.

Japsee
31-12-2007, 14:00
Har vel noe med innholdet å gjøre, vet at noen av maisboksene er tilsatt sukker, og dette er jo ikke noe hamstere eller andre dyr bør ha.

Og det beste er jo at maten bør være friskest mulig, så som heidiii sa er det jo mye annet man kan gi dem.

Marianne S
11-01-2008, 17:00
Kjøp heller friske minimais-kolber!

Hamstere (og de fleste andre burdyr også) skal ikke ha mat som har vært på hermetikkboks.

Lille Bille
11-01-2008, 22:08
De kan få diabetes av det, derfor skal de ikke ha det.

Man kan få kolber med mais som er søt i smaken, det er vel en bestemt type mais(den er helt naturlig). Tror jeg gav 26 kr for to kolber på kiwi. Lille Bille spiste omtrent kun hermetisert mais før, men hun har begynt å spise litt mer av den type maiskolbe nå. Hun liker det ikke så godt som hermetisert, men det begynner å komme seg. Deler det bare opp i porsjoner med kjøttkniv.