PDA

Se full versjon : Litt om oss

Chianty
26-11-2007, 08:34
:D Heisann
Vi er en familie på 4 som bor på sørlandet!
Må bare si ifra at det er nok jeg (mor) og min sønn på 11 som kommer til å bruke denne siden mest!
Vil også si ifra at vi kommer til å skrive hvem vi er i hvert innlegg!!

Er da litt itvil hva slags hamstere vi har, så legger inn et bilde av Speedy!
http://i192.photobucket.com/albums/z285/mariannewernersen/PB253121.jpg

Huff fryktelig dårlig bilde,men håper dere ser den!

som det pleier å være med de fleste dyr, vet vi ikke kjønn på disse to
krabatene, men de var ca 3 uker da vi kjøpte dem.
Fikk to bur og masse ekstra til dem.
De bor nå i et stort bur,med to hus, løpehjul x 2 tunneller og med 2 etasjer. håper det er bra for dem!
Det er nå 5 uker siden vi kjøpte dem! De kommer fra Kr.sand!
Spurte Marianne i en mail om kjønn, så skal se litt etter dem nå.
men er det slik at ikke to hanner skal stå sammen eller går det greit en periode? det er to søsken men som sagt ikke kjønnene... huff dette ble mye!
Håper noen kan svare!

Det var litt om oss... hei-hei :D

Hilsen oss

ZakuraRabbit
26-11-2007, 10:22
Velkommen hit. Det ser ut som om det er en roborowski hamster på bildet. 8)

Anne-Hedvig
27-11-2007, 04:25
Velkommen til siden - håper dere vil trives her!

hel1
27-11-2007, 10:26
Velkommen ja :)

Ansie
27-11-2007, 11:12
Velkommen. Så fint å se fler med roborovski dverghamster :)

heidiii
28-11-2007, 10:43
Velkommen :)

Anne-Hedvig
28-11-2007, 12:43

Skriver du fra USA? Hvordan har du det der?

heidiii
28-11-2007, 12:54

Skriver du fra USA? Hvordan har du det der?

Akkurat nå er jeg i Oslo og besøker moren min, men flyr til faren min i morgen. Har hatt det veldig fint så langt :)

Anne-Hedvig
28-11-2007, 13:10
Har du mulighet til å komme deg inn på Norsk Hamsterforening via nett fra USA? Det hadde vært morsomt å få en hamsterrapport from over there - evt. tanker om sammenligninger mellom amerikanske og norske hamstere - dersom det er noen forskjell da. Jag så engang et bilde av en hamster som så ut som den gikk på anabole sterioder! Tror til og med det var Linda Price som sto bak den. Hamsterne er åpentbart big borte i statene. Jeg er skeptisk til avl som fjerner dyret altfor mye fra originalen - men fargemutasjoner som oppstår spontant -og som ikke volder dyret besvær, har jeg ikke problemer med. Dyrets velferd må komme først.

Kalamari har en interessant redegjørelse om undulater, som jeg skal fordype meg mer i. Helt enig i at det er 'sykt' å avle fram undulater som har så mye pels på hodet at de knapt kan se. Det er avl på avveie! Åsa N snakker om perserkatter som nå har så flat nese at de nesten ikke kan puste. Det er mer enn avl på avveie - det er dyreplageri. Særdeles viktig ved avl at det er seriøse folk med bena på jorda og respekt for dyra - hovedsaken: velferd, god helse og godt gemytt. Til sist kommer utseendet. Men ettersom noen liker mora, og noen liker dattera, er det fint at det er noen forskjellige farger å velge mellom

Anne-Hedvig
28-11-2007, 13:14
Samtidig synes jeg det er vesentlig at den opprinnelige fargen fortsatt finnes, og at de ekte syriske fortsatt eksisterer - om ikke annet i laboratorier. Både for sin egen skyld, men også pga sine originale gener. Det er kommet en tysk DVD nå om ekspedisjon i sommer til Syria/Aleppo for å lære mer om syriske hamstere i det ville. Skal prøve å få fatt i den.

Chianty
03-12-2007, 18:48
takk for velkomsten + veldig mye annet.