PDA

Se full versjon : Hvor ofte???

beauty
18-11-2007, 22:44
Jeg lurer på hvor ofta man bør fore og vanne hamsteren. spesielt på når man bør fore, med tanke på at de hamstrer en del.jeg sliter litt med det, etter som jeg har dverg og vanlig hamster. dvergen spiser jo litt mindre da. men jeg forer hver kveld jeg da :D

Synnøve
18-11-2007, 23:06
Ja, du må gi nytt for hver kveld. Gi de noen teskjeer med tørrfor, og en liten bit friskfor. Du må også passe på å gi de for med proteiner regelmessig. Du bør fylle på friskt vann hver dag også.

heidiii
18-11-2007, 23:55
Mine hamstrer, men ikke sånn kjempemye, så jeg passer alltid på at de har mat i skåla. Fyller på når det er tomt, eller etter jeg har vaska skåla.
Det kommer an på hvor mye dine hamsterer; Hamstrer de mye er det litt vrient å gå etter hvor mye fôr de har i skåla. Uansett så bør ikke hamstret mat ligge i lageret i evigheter heller, særlig ikke hvis de hamstrer i sovehuset - noe mine gjør.
Vannflaska skylles og fylles på ukentlig, men sjekker den også jevnlig.

Jeg har ingen rutiner på friskfôr, men de får dette også regelmessig.

Kalamari
19-11-2007, 00:14
Jeg sørger for at Trygve alltid har noe tørrmat i skåla, og det varierer hvor ofte det må fylles på. Han spiser opp det han hamstrer, så er ikke så mye svinn hos han. Vannet er på gnagerflaske hvor det er tett, så skifter som regel annenhver/tredjehver dag. Fersk mat får han hver kveld, akkurat nok til at han spiser det kjapt opp og ikke hamstrer.

Lille Bille
11-01-2008, 22:17
Lille Bille har fast rutine med å alltid stå opp å spise i 13-13.30 tida, så rundt da legger jeg fram frisk mat. Senere på kvelden bruker hun og å komme opp å spise, men siden jeg som regel alltid er hjemme da legger jeg bare frem når hun jeg hører at hun våkner. Matskåla vasker jeg hver dag og sjekker om det ligger noe mat hamstret. Tørrfor har hun fri tilgang på. Vannet renser jeg med vivatap før hun får det.