PDA

Se full versjon : Forblanding og gnavz

Synnøve
17-11-2007, 13:15
Jeg spør om to ting i samme slengen, jeg:

1. Rambo spiser kun det han liker best i forblandinga si. Det vil si de greiene som ligner litt på kattetørrfor, sosikkefrøene, maisene og noe annet lite. Men de små korna og pelletsene ligger alltid igjen.
Jeg vil jo at han skal få i seg det han trenger. Er det noe jeg kan gjøre?

2. Vet dere om hvor jeg kan få kjøpt gnavz? Har søkt, men finner ingen plass på nettet hvor man kan kjøpe det. Og jeg har ikke funnet det i dyrebutikkene her..

heidiii
20-11-2007, 03:58
Du kan forsøke å la være å fylle på mer til han spiser opp resten. Dette fungerer ikke med mine, og tisser i denne restematen før de spiser den opp - og da må jeg jo gi nytt.
Du kan også forsøke med ren pelletsblanding om du har tilgang til en god en, for der kan han ikke velge seg ut godbitene og la resten ligge.
Det går også an å se om det er et fullfôr han liker bedre, hvor han ønsker å spise alle bitene. Evt. blande ulike typer fullfôr for å få en rikere blanding og se hvordan han reagerer på det.

Når det gjelder Gnavz tror jeg Tropehagen Zoo-butikkene fører det. Du kan høre med personalet om de har mulighet til å bestille - om de ikke alt har det inne.

Synnøve
20-11-2007, 15:02
Jeg har fått tak i gnavz nå.
Men den med foret et fortsatt et problem. Han har ikke fått nytt på to-tre dager nå, men han spiser ikke det som er der.. Er litt redd han bare skal slutte å spise, eller noe. Selv om det vel er litt usannsynlig

miranda
20-11-2007, 15:19
Hva er gnavz??

heidiii
20-11-2007, 15:44
Du kan sjekke matlageret hans, og se om han har mye lagret. Det er ikke sikkert han har sluttet å spise, selv om han ikke rører matskåla. Om det derimot virker som om han har slutta å spise helt, ville jeg fylt på matskåla. Man kan jo ikke tvinge i barna "grønnsakene" heller. For min del har det hjulpet å blande flere blandinger, for jeg synes ikke de lar så mye bli liggende igjen som før. Jeg brukte jo pelletsfôr, og var veldig fornøyd en stund, til jeg så at de begynte å gå lei selv om de får variert med godbiter ellers. Så nå har jeg blandet pelletsblandinga med ett par andre mer varierte, og da ser jeg de spiser mer av det de tidligere la igjen. Kanskje mine er litt rare 8)

Gnavz er en strøtype som er laget av alger. Det ser nesten litt ut som vått avispapir som er rullet ut til små klumper. Det skal være bra for hamstere som reagerer på støv, samt langhårete hamstere.
Jeg kjøpte ei pakke, men jeg klarte ikke lukta :|