Se full versjon : Tips! (leker etc)
jeg legger ofte ufarlige bruksting fra husholdningen oppi lekegrinda til Theodor.
Et brukt oppvaskehåndkle, et hvelvet kaffekrus, en sko, en sofaput osv.
På den måten får han masse nye spennende luter og nye ting å utforske.
han blir stimulert og er rolig og grei i buret etterpå. Han sluttet også med kjede-biting i sprinkler og slikt etterhvert da jeg begynte med dette.
Anne-Hedvig
21-10-2007, 17:50
Lurt! Skal ta det til meg når Caroline kommer i hus.
Jeg må bare le av hva som en hamster virkelig finner morsomt.
Jeg tok 8 tomme doruller, laget et hull i siden på 4 av de, tredde de på en tråd og knøt de sammen hardt til noe som minnet om en ring. La den i lekegården og der moret han seg nesten en time med dette simple leketøyet.
Da han ble lei så fikk han komme i buret igjen. Dagen etter så la jeg samme ringen i hamstergården men med et kjøkken håndkle over og da ble det en ny spennende utetid.
Desverre så har Theodor begynt å klatre ut av inhegningen når han blir lei lekene så hvis jeg ikke har mulighet til å se på hele tiden så må jeg ta i bruk hamsterballen. han freser rundt i hele leiligheten med den og er ikke redd lenger hvis han skumper borti noe lenger.
Jeg er litt redd for å bruke den for mye for han trenger jo avveksling og utfordring ofte for å ikke kjedebite i gitteret på buret.
Ved å ofte skifte ut leker og plasseringer i buret så ble gradvis bitingen borte.