Se full versjon : Melorm
Dette skal jo være god proteinkilde for dyret, men hun er jo over hode ikke interessert. Hun spiser youghurt og litt kyllingfillet jeg gav til henne en gang, men altså melorm var ikke populert. Noen som har hatt samme problem?
PS. Man kan gi "ferskost". Hva er det? Alt som ikke er gammelost?
Kalamari
20-10-2007, 22:13
Gammelost er en ost som har skikkelig kort lagringstid, snodig nok.
Jeg har gitt Trygve vanlig gulost men selvsagt liker han det ikke. Han liker sjeldent de "gode tingene".
Ga du fersk eller tørr melorm? De selger melorm på dyrebutikken ferske, men jeg har ikke tørt å prøve ennå. I tilfelle Trygve ikke vil ha, jeg gir han ekstra proteinrik valpetørrmat som godteri innimellom. Uansett, dyrebutikkfyren min sa at melormer kan bite fra seg, noe som gjorde at jeg ble veldig skeptisk. Så derfor lurte jeg på om det var tørr eller fersk, og dersom det var fersk, om den var sint og bet litt?
Er fersk. Mulig han bet litt, han var ihvertfall ute etter tommelen min når jeg holdt den, men trodde bare det var at den prøvde å få fortfeste for å komme seg unna. Hun var borte å luktet på, men ikke så overbevist. Prøvde legge den i skål til henne og så hun kunne velge hvordan hun ville angripe problemet selv, og da så den jo faktisk død ut (hadde veldig lite lyst til å pelle på den da) etter at hun hadde vært der å snust litt, men ikke synelig tegn på at hun hadde prøvesmakt, så kastet den. Men sirisser har jeg også hørt de liker, men nå tviler jeg jo litt.
Valpetørrfor var lurt. Tenkte den måtte være fersk og vet av erfaring at det lukter styggt som juling, så har ikke vært veldig aktuelt.
Kalamari
20-10-2007, 22:37
Jeg har null planer om å prøve siriss til Trygve, de bråker, mye. Veldig mye, høres ut som en vill jungel når en siriss begynner å "synge", tør ikke tenke på de som har en drøss med dem.
Bare gå innom en dyrebutikk og spørre om de har en prøvepakke på hundemat, med ekstra proteiner.
Kjempelurt. Takk:)
Vi hadde en tarantella i fjord som vi passet for en venn som gikk folkehøyskole da det ikke var lov å ha med dyr. Den skulle ha sirisser, men de spiser jo ikke så veldig ofte og dermed endte det med at de to sirissene vi hadde i buret kunne hoppe rundt i flere måneder.. Kvelder på stua kunne bli ganske frustrerende for å si det sånn :x