PDA

Se full versjon : ZakuraRabbit og Tempus

ZakuraRabbit
10-03-2007, 17:13
Heihei. Tenkte jeg skulle presantere meg selv selv om mange av dere kanskje kjenner meg fra før. Har kommet helt ut av tellingen på hvor mange forum jeg er registrert på :lol:

For dere som ikke kjenner meg heter jeg da Hanne, og er den lykkelige eier av en langhåret syrisk gullhamster ved navn Sabaku no Temari.
Sånn ser jeg ut, den store jenta med de blå øynene er meg, den lille hårete jenta med svarte og hvite flekker er Tempus-chan, hampusen min.
http://ic1.deviantart.com/fs15/i/2007/031/d/4/Me_and_Tempus_by_Usagi_Zakura.jpg
Jeg har ønsket meg hamster siden første hamsterkullet ble født på Skjetlein VGS, der jeg går, dette var i november 2005.
Jeg spurte mamma om å få kjøpe en men hun sa nei :( Istedet fikk jeg lov å ta med meg hjem en hamster i juleferien, nemlig Houdini, en av våre eldre hamstere.
Houdini og jeg hadde et spesielt forhold, da han var baby forsvant han sporløst, og vi trodde lenge han var død.
Det tok 6 uker før jeg oppdaget en liten kar som klatret rundt inne i fugleburet, med kinnposene fulle av fuglefrø :lol:
Til tross for en isolert oppvekst ble Houdini et av de tammeste hamsterne på skolen, til og med mamma ble sjarmert av han.
Den første ferien hadde vi han på badet, neste gang (vinterferien eller påskeferien) foreslo mamma at vi heller kunne ha han på stua.
Da han hadde vært hos oss i høstferien i fjor påpekte mamma at stua virket litt vel tom uten den lille karen, og foreslo at vi skulle kjøpe oss en egen hamster, jaja, ikke meg imot :D
Så 11 November 2006 ble Temari kjøpt på Tropehagen Zoo.
Ei nervøs lita jente var hun, trolig ikke håndtert i det hele tatt verken hos butikken eller oppdretter (ifølge butikkarbeider)
Her er det aller første bildet jeg tok av henne, sittende i en plastskål mens hun ventet på at buret skulle bli klart:
http://ic3.deviantart.com/fs12/i/2006/315/b/8/Sabaku_no_Temari_by_Usagi_Zakura.jpg
Temari er en matglad lita jente, når jeg kommer inn i rommet stikker hun ofte nesa fram for å få seg en bit banan eller en løpetur i hamsterballen.

Bortsett fra hamsteren har jeg to kaniner og en hund.
Har også hatt et par hamstere på besøk, Houdini var nærmest regnet som "min" ettersom han kom hjem til meg i nesten hver ferie fram til han døde i Januar :cry:
http://fc01.deviantart.com/fs13/i/2007/012/3/6/Goodbye_Houdin_by_Usagi_Zakura.jpg
Her er det siste bildet jeg har av han, like før han gikk bort.
I vinterferien fikk jeg besøk av en annen jente, nemlig Lille Grå, som jeg ga kallenavnet "Lilly"
Hun måtte desverre dra hjem i dag, men jeg håper å få besøk av henne i påsken også, eventuelt en av de andre skolehamsterne.
http://ic1.deviantart.com/fs15/i/2007/055/c/d/New_vacation_hamster_by_Usagi_Zakura.jpg

Selv om Temari er min første hamster er jeg ikke helt fersk på omerådet.
Som sagt går jeg på Skjetlein VGS, skole med smådyr.
Der har vi for tiden 7 syriske hamstere som tilhører skolen, pluss noen elevdyr (1 syrisk og 1 russisk dverg) vi har også hatt 2 kull i 2005, og har fortsatt igjen 2 unger fra et av kullene, som nå har blitt godt voksne og store damer. Deres mor begynner nå å dra på årene, "søsteren" som var den første hamsterhunnen vår som fikk kull døde for noen måneder tilbake, i en alder av 2 år.

rottegal
10-03-2007, 19:23
Velkommen!!
godt å se deg her også :D

Tina
10-03-2007, 22:45
Velkommen! :D

En jeg kjenner litt til her og gitt. :P

Alvrina
10-03-2007, 23:30

Marianne S
11-03-2007, 11:08

Ester
11-03-2007, 15:34
Velkommen hit også :D

Gilu
11-03-2007, 15:52
Velkommen skal du være :D
Fint at det kommer flere aktive melemer hit :P
Jeg har kjøpt mine 2 hamstere på Liertoppen på Tropehagen Zoo har du også??

ZakuraRabbit
11-03-2007, 18:26
Velkommen skal du være :D
Fint at det kommer flere aktive melemer hit :P
Jeg har kjøpt mine 2 hamstere på Liertoppen på Tropehagen Zoo har du også??
Nei. Temari er fra City Syd i Trondheim.

Gilu
11-03-2007, 18:48
Ok, men det var i vertfall fra samme butikk skjede

ZakuraRabbit
11-03-2007, 18:57
Ok, men det var i vertfall fra samme butikk skjede
Tropehagen finnes over hele landet, men er ikke egentlig videre imponert over dem :? Egentlig burde jeg jo da ikke "støtte" en butikk som jeg ikke liker men da jeg så lille Tempus måtte jeg bare ha henne :) også var jeg jo spesifikt ute etter en langhåret syrisk hamster, gjerne svart og hvit fordi det minnet om Pepper, en hamster vi hadde på skolen en gang (farge Black)

Gilu
11-03-2007, 18:59
ok, for på den jeg har kjøpt mine er de kjempe flinke, og vet en del om dyrene og alt sånn. :D

Carmelita
12-03-2007, 12:55
Velkommen hit(også) :D

Anne-Hedvig
18-03-2007, 08:00
Veldig søt hamster du har! Koselig at dere har dyr på skolen.

Mvh aheb