PDA

Se full versjon : Åsa heter jag

Åsa_N
02-10-2007, 18:14
och kommer från grannlandet Sverige.

Jag bor i Stockholm med min 14-åriga dotter och vi föder upp guldhamster och gerbil. Jag är själv 49 år. Vår uppfödning heter Alladins. Jag är även pet-domare för guldhamster, dvärghamster och gerbil.

Har lärt känna Anne-Hedvig här som även väntar på en bebis från min kull som föddes i morse tidigt.

Vill ni veta mer, bara fråga. :D

Ansie
02-10-2007, 18:36
Velkommen :)

Åsa_N
02-10-2007, 18:36
Velkommen :)
Tusen tack :)

Gilu
02-10-2007, 18:48
Velkommen, håper du trives her og det er veldig spennende med oppdrettere :D

Åsa_N
02-10-2007, 19:13
Velkommen, håper du trives her og det er veldig spennende med oppdrettere :D
Ja det var Anne-Hedvig som lotsade mig hit. Vi har ju även forum på Svenska Hamsterföreningen, men det är alltid roligt att lära känna nya vänner med samma intressen.

heidiii
02-10-2007, 21:10
velkommen!

Gilu
02-10-2007, 23:22
Det beste med hamsterunger er jo å kose med dem da :D Og skaffe dem gode hjem.
Jeg var i butikken i dag og da så jeg en dverghamster som pleide å være sammen med andre, emn var nå helt alene og vettskremt og trykket seg opp i et hjørne, det eneste den hadde i burdet, eller skuffen var strø :(

Åsa_N
03-10-2007, 05:20
Det beste med hamsterunger er jo å kose med dem da :D Og skaffe dem gode hjem.
Jeg var i butikken i dag og da så jeg en dverghamster som pleide å være sammen med andre, emn var nå helt alene og vettskremt og trykket seg opp i et hjørne, det eneste den hadde i burdet, eller skuffen var strø :(
Ja detta är ju tyvärr ett vanligt fenomen i zoo-butikerna :( djuren där är sällan eller aldrig hanterade. De är heller inte lämpliga att ha i avel då man dels inte vet vad som finns bakom dem i färger/sjukdomar med mera samt att man inte vet temperamentet. Ibland kan man få göra en sådan parning ändå, men det är något man undviker.

Anne-Hedvig
03-10-2007, 07:49
Knæsjt å se deg her, Åsa, og hjertelig velkommen!! Kommer snart til å opprette tråd på Caroline ('Våre små venner'), og håper det er OK at jeg kan bruke dine bilder i starten! Skal behørig oppgi ditt navn som fotograf.

Anne-Hedvig
03-10-2007, 07:51
Heisan, du kan legge inn 'fotnote' med link til Alladins. Kjekt å ha!

Åsa_N
03-10-2007, 09:49
Knæsjt å se deg her, Åsa, og hjertelig velkommen!! Kommer snart til å opprette tråd på Caroline ('Våre små venner'), og håper det er OK at jeg kan bruke dine bilder i starten! Skal behørig oppgi ditt navn som fotograf.
Så klart du får använda bilderna Anne-Hedvig. Ska titta på detta med fotnot :)

rottegal
03-10-2007, 11:32
Veldig bra å få erfarne oppdrettere på forumet! :)
Velkommen skal du være :D

Tary
03-10-2007, 11:36
Velkommen!