Se full versjon : Åsa heter jag
och kommer från grannlandet Sverige.
Jag bor i Stockholm med min 14-åriga dotter och vi föder upp guldhamster och gerbil. Jag är själv 49 år. Vår uppfödning heter Alladins. Jag är även pet-domare för guldhamster, dvärghamster och gerbil.
Har lärt känna Anne-Hedvig här som även väntar på en bebis från min kull som föddes i morse tidigt.
Vill ni veta mer, bara fråga. :D
Velkommen :)
Tusen tack :)
Velkommen, håper du trives her og det er veldig spennende med oppdrettere :D
Velkommen, håper du trives her og det er veldig spennende med oppdrettere :D
Ja det var Anne-Hedvig som lotsade mig hit. Vi har ju även forum på Svenska Hamsterföreningen, men det är alltid roligt att lära känna nya vänner med samma intressen.
Det beste med hamsterunger er jo å kose med dem da :D Og skaffe dem gode hjem.
Jeg var i butikken i dag og da så jeg en dverghamster som pleide å være sammen med andre, emn var nå helt alene og vettskremt og trykket seg opp i et hjørne, det eneste den hadde i burdet, eller skuffen var strø :(
Det beste med hamsterunger er jo å kose med dem da :D Og skaffe dem gode hjem.
Jeg var i butikken i dag og da så jeg en dverghamster som pleide å være sammen med andre, emn var nå helt alene og vettskremt og trykket seg opp i et hjørne, det eneste den hadde i burdet, eller skuffen var strø :(
Ja detta är ju tyvärr ett vanligt fenomen i zoo-butikerna :( djuren där är sällan eller aldrig hanterade. De är heller inte lämpliga att ha i avel då man dels inte vet vad som finns bakom dem i färger/sjukdomar med mera samt att man inte vet temperamentet. Ibland kan man få göra en sådan parning ändå, men det är något man undviker.
Anne-Hedvig
03-10-2007, 07:49
Knæsjt å se deg her, Åsa, og hjertelig velkommen!! Kommer snart til å opprette tråd på Caroline ('Våre små venner'), og håper det er OK at jeg kan bruke dine bilder i starten! Skal behørig oppgi ditt navn som fotograf.
Anne-Hedvig
03-10-2007, 07:51
Heisan, du kan legge inn 'fotnote' med link til Alladins. Kjekt å ha!
Knæsjt å se deg her, Åsa, og hjertelig velkommen!! Kommer snart til å opprette tråd på Caroline ('Våre små venner'), og håper det er OK at jeg kan bruke dine bilder i starten! Skal behørig oppgi ditt navn som fotograf.
Så klart du får använda bilderna Anne-Hedvig. Ska titta på detta med fotnot :)
rottegal
03-10-2007, 11:32
Veldig bra å få erfarne oppdrettere på forumet! :)
Velkommen skal du være :D