PDA

Se full versjon : Type løpehjul

Andrea
27-09-2007, 00:33
Ok, nå har jeg fått pastikkhjul til Lola uten sprinkler, men.. det bråker jo noe så infernalsk!! Metallhjulet som fulgte med bråker jo mindre og jeg synes det bråka.. Noen som har et forslag til hvordan man kan få det til å gå litt mer søvnvennlig (har fjernet det når jeg sover, men vil jo gjerne at hun skal få bruke det som hun vil, så satte det inn igjen. Våkner bare 1-2 ganger om natta :roll: )? Eller er det greit med et metallhjul? Så ett i butikken som var uten sprinkel og dessuten mye større (skal det ikke være over 20 cm diameter). Det kan jeg ihvertfall olje.. Ka dykk trur?

Kalamari
27-09-2007, 00:45
Jeg bruker habitrail safari til Trygve, bråket noe infernalsk men MarianneS foreslo jeg kunne bruke litt matolje på den pinnen og det er tilnærmet lik lydløst nå

Marianne S
27-09-2007, 02:32
Habitrail Safari/Space (samme hjul, ulike farger) og Wodent Wheel er hjul som er både store nok, solide og relativt stillegående.

Det følger ofte med "noe billig dritt" i mange hamsterbur som selges med inventar, og da anbefaler jeg å kjøpe et bedre og større hjul.

Metallhjul skal bare brukes dersom det ikke er med åpne sprinkler. Åpninger i hjulet kan skade hamsterens bein, siden hamstere har så korte bein i forhold til blant annet ørkenrotter. Det skal gå an å smøre metallhjul med en dråpe matolje også, og da knirker hjulet nesten ikke.

ZakuraRabbit
27-09-2007, 16:42
Spør du meg bråker metalhjul enda verre enn plasthjulene.
Det er ikke bare det at de knirker, men de slamrer inn i stativet og veggene rundtom :P
Habitrail funker kjempebra, lager nesten ikke lyd i det hele tatt når de er oljet.

sunniva12345
27-09-2007, 18:57
Det er noen steder du kan få trehjul, har ikke prøvd det, men kanskje det er bedre :P

Andrea
27-09-2007, 23:36
Hmm.. Hvor får man kjøpt Habitrail da? Skal prøve å få kjøpt i morra..

Marianne S
28-09-2007, 00:07
Veldig mange dyrebutikker selger eller kan bestille inn Habitrail.

Dersom butikken benytter den svenske leverandøren Imazo/Tropeimporten, skal butikken også kunne bestille inn burdeler fra Habitrail.

Anne-Hedvig
03-10-2007, 14:44
Finnes det større hjul enn Habitrail på det norske markedet? Wodent Wheel er 11 tommer, dvs. ytre mål er ca. 30 cm. Jeg prøvde å bestille fra en svensk importør, men det ble bare surr - endte med at jeg fikk det tilsendt fra USA. Ble ganske dyrt da.. Hva er diameteren på Habitrail? Dersom hamsterne på sikt blir stadig større, er det kanskje en idé å få mer romslige hjul på markedet her hjemme?

ZakuraRabbit
03-10-2007, 16:26
Største hjulet jeg har sett var et plasthjul til chinchilla :o Det var digert, vet ikke helt hvor stort. Kanskje vel stort for en hamster :P

Åsa_N
03-10-2007, 17:13
Detta hjulet har jag i vår aktivitetslåda till hamstrarna, det är 31 cm i diameter mätte jag just.

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_18/15290000-15299999/640x480/15293799.jpg

Anne-Hedvig
03-10-2007, 17:47
Men er det noe godt for hamsterne å ha de små potene sine på metallet? Må da være skarpt å trø på.

Åsa_N
03-10-2007, 17:49
Men er det noe godt for hamsterne å ha de små potene sine på metallet? Må da være skarpt å trø på.
Det röda är en stark väv och de metalldelar du ser i det röda är så tunna att de inte känns av alls. Jag lovar. :)

Anne-Hedvig
03-10-2007, 17:51
Hvordan vet du det - du er jo ikke en hamster!?! :-)

Åsa_N
03-10-2007, 17:54
Hvordan vet du det - du er jo ikke en hamster!?! :-)
hahaha nej det är jag inte, men om man vänder på det så kan man ju säga att plasthjulen kan de gnaga på så det sticker upp vassa bitar, det i trä kan det ju också ske i att de får sönder och de får stickor i tassarna :D
Nu har jag bara hjul i aktivitetslådan, inte i burarna, bara gamla farbror Grizzly som har det, så jag tror inte det är någon större fara, samt att de kan lämna hjulet när de önskar och göra något annat där i lådan.

Anne-Hedvig
03-10-2007, 18:06
Wodent Wheel er testet og anbefalt av en amerikansk dyrevernorganisasjon - antar at de har tatt alle slike eventualiteter med i beregningen? WW har også fått meget god omtale av et hamsterforskningsteam ved Dyrehospitalet i Bern, og jeg vet det er svært populært i Tyskland.

Min hamster skal ha det best mulige! Vi får snakke mer om slikt metallhjul når jeg kommer til Stockholm. Får jo tanke på en lekekasse også med tiden..

Åsa_N
03-10-2007, 19:26
Wodent Wheel er testet og anbefalt av en amerikansk dyrevernorganisasjon - antar at de har tatt alle slike eventualiteter med i beregningen? WW har også fått meget god omtale av et hamsterforskningsteam ved Dyrehospitalet i Bern, og jeg vet det er svært populært i Tyskland.

Min hamster skal ha det best mulige! Vi får snakke mer om slikt metallhjul når jeg kommer til Stockholm. Får jo tanke på en lekekasse også med tiden..
Det är väl "felet" med oss i Skandinavien t.ex. att säger de något i Amerika så tror vi blint på det :) men jag går helt på hur mina hamstrar reagerar, skulle de få ont av t.ex. att springa i detta hjulet så skulle de sannolikt inte springa i det :) så jag är inte orolig.

Men hamstrarna hos dig Anne-Hedvig, lever rena rama lyxlivet :D