Se full versjon : hun,hun,han
jeg har to ørkenrotter , de er begge hunner :) .så er de sån sirca et halvt år jeg har hatt dem.jeg lurte på vis jeg la inn en hann som er omtrent lige gammel og de parret og jeg gidde hannen tilbake til venninen min :P . når hun som hadde paret seg med hannen fikk unger tok jeg vekk den andre hunnen en stund og etter hvært selgte ungene og tok hunnene tilbake i lag.og når jeg ville de skulle få unger fikk låne hannen og de fikk unger o.s.v :? :D
Marianne S
24-09-2007, 01:32
Du bør nok lese litt mer om avl av ørkenrotter (http://www.hamsterforening.no/info_dyr/gerbil/avl1.shtml) på foreningens websider.
Aller først vil jeg presisere at dine hunner nå har blitt for gamle til å få sitt første kull.
Videre må jeg også presisere at metoden du beskriver her, ikke vil fungere.
Omtrent alt i denne planen din er feil. Om du gjør slik du skriver her, vil du sette dyrenes liv og helse i fare!
Ørkenrotter danner par for livet. Å sette en hann inn i buret til en hunn bare for en kort stund, vil ende med at hunnen vil forsøke å drepe inntrengeren (altså hannen).
Å avle på ørkenrotter kan overhodet ikke sammenlignes med å avle på hamstere.
jeg beklager det var veldigt domt å spørre. men jeg hadde ikke tenkt å gjort det heller det var bare for jeg lurte. :oops: :|
jeg beklager det var veldigt domt å spørre. men jeg hadde ikke tenkt å gjort det heller det var bare for jeg lurte. :oops: :|
Ingen spørsmål er dumme :wink: Flere som kan lære av dette :)
Marianne S
24-09-2007, 22:32
Mye bedre at du spør enn at du gjør det feil fordi du ikke vet at det er feil!
Fortsett å spørre så mye du vil, så skal vi forsøke å svare på det vi kan svare på.
Beklager at jeg kanskje hørtes litt krass ut i svaret mitt, men jeg var veldig opptatt av å få fram at det du skrev absolutt ikke vil fungere, rett og slett for å hindre deg i å sette dyrene i fare.
det gjør ingenting.Jeg synes du gjør en FANTASTISK jobb her :) det er bare bra at du gir beskjed vis det er feil :D du gjør det riktige marianne