Se full versjon : Stort hamster bur rimelig
Hei, er det noen som har et stort hamsterbur til salgs rimelig?
Bor i Drøbak område, så fint om det var i nærheten.
Hadde vært fint med bilde
Hei.
Jeg har et stort hamster bur med 6 etasjer.
det er 150cmm høyt og 52 bredt 0g 52 langt og veier 19kg.
Men det har hjul.
Vil ha ca 1000 + porto 2-300 kr.
Her er bilde:
http://www.dyreshopen.no/index.php?main_page=product_info&cPath=12_36&products_id=1480&zenid=e2133cf81868cd32c5a07edd23a512e4
Det er bare brukt i 2 mnd.
Anne-Hedvig
01-02-2008, 22:32
Tanya - vær OBS på at hamstere ikke har evne til å vurdere høyder, de slipper seg rett ned. Synes dette buret ser farlig høyt ut... Hvis hamsteren faller, må det være hylle under slik at den ikke detter helt ned til bunnen. I så fall kan den skade seg alvorlig. Synes jeg må si dette.
Marianne S
01-02-2008, 22:58
Dette buret kan helt fint brukes til hamstere, bare man tar noen forholdsregler under innredningen av buret.
Det stemmer som Anne-Hedvig sier, at høyder over 50 cm i hamsterbur bør unngås. Man unngår dette ved å sette inn overlappende hyller, slik at ikke hamsteren faller helt fra taket og ned i burbunnen. Mange hamstere liker godt å "turne" i burtaket, og da hender det også en del ganger at de faller ned.
Hamstere faller stort sett alltid med ryggsiden ned, fordi de har lett for å brekke/ødelegge beina sine om de lander med buksiden ned. Det er viktig å gi hamsteren utfordringer i buret, men man må også tenke på at hamstere er svært svaksynte, og de har så og si null kontroll på å vurdere høyder når det blir snakk om mer enn 20 cm. De ser rett og slett ikke bakken når de henger i høyden, men de kan like fullt falle eller slippe seg rett ned.
Jeg passet på å sette etasjene sånn at han ikke kunne ramle mer en ca 20 -30 cm