PDA

Se full versjon : Rexhona

Amanda
13-08-2007, 13:24
Jag söker en rex hona(långhår) för framtida avel. Någon som har någon på g?
Hon ska ha stamtavla och registreringsbevis:)

Marianne S
18-08-2007, 22:56
Foreløpig har dessverre ikke Norsk Hamsterforening kommet langt nok til å kunne ha oppdretter-register, godkjente stamtavler osv.

Jeg har faktisk aldri hørt om noen som har rex i Norge, men noen har sikkert kjøpt fra Sverige, siden de fleste norske hamstere kommer derfra, via dyrebutikker.

Amanda
02-09-2007, 14:39
Foreløpig har dessverre ikke Norsk Hamsterforening kommet langt nok til å kunne ha oppdretter-register, godkjente stamtavler osv.

Jeg har faktisk aldri hørt om noen som har rex i Norge, men noen har sikkert kjøpt fra Sverige, siden de fleste norske hamstere kommer derfra, via dyrebutikker.

Okej, jag förstår:) Jag får nog höra med nån Svensk uppf. efter en rexhona:) Jag kanske hämtar en på utställningen!

Anne-Hedvig
03-09-2007, 05:59
Hei Amanda - må minne deg på Mattilsynets regler om innførsel av hamster, nå som du bor i Norge! Litt viktig, ellers kan du få problemer på grensen. - Gå inn på www.mattilsynet.no -> 'Reise med dyr'. Sikkert lurt å ta en telefon med en veterinær der også - vet ikke om det har betydning om du er i det norske folkeregisteret (reg. som bosatt i Norge), er svensk el. norsk statsborger etc. Mye byråkrati var det for meg, i hvert fall!

Har du fått Gnagis nr. 2? - det er blitt forsinket pga tull med trykkeriet. Der står fremgangsmåten ang. import av hamster fra Sverige ganske utførlig. Om ikke du har fått det, finner du Nicolinas adresse/tlf. under medlemslisten i SHF. Hun kjenner fremgangsmåten godt etter at hun solgte meg Rosie i sommer. Du må gjerne snakke med meg også, dersom du ønsker. Best sent om kvelden - tlf. 22-60.26.56

NB! Husk å søke i tide - det kan godt ta 14 dager før du har løyvet fra Mattilsynet i hånden. Tiden går fort frem til den 29.!