PDA

Se full versjon : Toalett

Tiril
13-08-2007, 12:37
Ser det selges hamstertoalett, men jeg er usikker på om dette fungerer?
Jeg har hørt at det kan være like greit å ta litt vann på sagflisen i et hjørne, og så tisser hamsteren der hver gang. Stemmer dette?

Eller noen som har noen andre tips?

Amanda
13-08-2007, 13:29
Ser det selges hamstertoalett, men jeg er usikker på om dette fungerer?
Jeg har hørt at det kan være like greit å ta litt vann på sagflisen i et hjørne, og så tisser hamsteren der hver gang. Stemmer dette?

Eller noen som har noen andre tips?

hamstertoalett har inte varit någon hödare för mina hamstrar...mina hamstrar går på toaletten i ett utvalt hörn i buren. de ser mer toaletter som en leksak än en toalett:)

ZakuraRabbit
13-08-2007, 13:53
Har en liten plasteske som do, den er teipet fast :P Fordi Tem-pus lar den ikke være i fred.

Kalamari
13-08-2007, 15:50
Første gang Trygve gikk på do etter at han flyttet inn til meg, så gikk han rett bort på hamsterdoen sin. Det eneste var at jeg hadde lest de foretrakk å gå på do i hjørner, så jeg satte sovehuset i ett hjørne, matkoppen i neste, en leke i tredje og doen i fjerde.

Ørkis4ever
13-08-2007, 16:11
Første gang Trygve gikk på do etter at han flyttet inn til meg, så gikk han rett bort på hamsterdoen sin. Det eneste var at jeg hadde lest de foretrakk å gå på do i hjørner, så jeg satte sovehuset i ett hjørne, matkoppen i neste, en leke i tredje og doen i fjerde.

Smart! Skal jammen jeg gjøre også.

Anne-Hedvig
13-08-2007, 19:25
Da jeg kjøpte Rosie fra Nicolina (Sjölander, Silverdalens) fikk jeg beskjed om at hjørne var foretrukket - og i tillegg gjerne med et slags 'tak' over - slik at det ble en hule-følelse. Satte doen dermed under hyllen, i det ene hjørnet. Nicolina sendte også med Rosies do som hun var vant med fra Stockholm - en litt lav, oval iskremboks. Jeg hadde ca. 2-3 dl Rådasand i den, som jeg byttet daglig. Først stellet og rullet Rosie seg i sanden som del av morgentoalettet - deretter tisset hun i den.

beauty
14-08-2007, 00:06
hamsterne bader jo i sanden i doen også, så jeg velger å ikke bruke do, men det er en av mine som bruker det, da den er oppvokst med det.

Marianne S
18-08-2007, 21:55
Alle våre hamstere bruker hjørnetoalett med sand i.