Se full versjon : Toalett
Ser det selges hamstertoalett, men jeg er usikker på om dette fungerer?
Jeg har hørt at det kan være like greit å ta litt vann på sagflisen i et hjørne, og så tisser hamsteren der hver gang. Stemmer dette?
Eller noen som har noen andre tips?
Ser det selges hamstertoalett, men jeg er usikker på om dette fungerer?
Jeg har hørt at det kan være like greit å ta litt vann på sagflisen i et hjørne, og så tisser hamsteren der hver gang. Stemmer dette?
Eller noen som har noen andre tips?
hamstertoalett har inte varit någon hödare för mina hamstrar...mina hamstrar går på toaletten i ett utvalt hörn i buren. de ser mer toaletter som en leksak än en toalett:)
ZakuraRabbit
13-08-2007, 13:53
Har en liten plasteske som do, den er teipet fast :P Fordi Tem-pus lar den ikke være i fred.
Kalamari
13-08-2007, 15:50
Første gang Trygve gikk på do etter at han flyttet inn til meg, så gikk han rett bort på hamsterdoen sin. Det eneste var at jeg hadde lest de foretrakk å gå på do i hjørner, så jeg satte sovehuset i ett hjørne, matkoppen i neste, en leke i tredje og doen i fjerde.
Ørkis4ever
13-08-2007, 16:11
Første gang Trygve gikk på do etter at han flyttet inn til meg, så gikk han rett bort på hamsterdoen sin. Det eneste var at jeg hadde lest de foretrakk å gå på do i hjørner, så jeg satte sovehuset i ett hjørne, matkoppen i neste, en leke i tredje og doen i fjerde.
Smart! Skal jammen jeg gjøre også.
Anne-Hedvig
13-08-2007, 19:25
Da jeg kjøpte Rosie fra Nicolina (Sjölander, Silverdalens) fikk jeg beskjed om at hjørne var foretrukket - og i tillegg gjerne med et slags 'tak' over - slik at det ble en hule-følelse. Satte doen dermed under hyllen, i det ene hjørnet. Nicolina sendte også med Rosies do som hun var vant med fra Stockholm - en litt lav, oval iskremboks. Jeg hadde ca. 2-3 dl Rådasand i den, som jeg byttet daglig. Først stellet og rullet Rosie seg i sanden som del av morgentoalettet - deretter tisset hun i den.
hamsterne bader jo i sanden i doen også, så jeg velger å ikke bruke do, men det er en av mine som bruker det, da den er oppvokst med det.
Marianne S
18-08-2007, 21:55
Alle våre hamstere bruker hjørnetoalett med sand i.