PDA

Se full versjon : En ørken unge igjen med foreldrene?

Ørkis4ever
10-08-2007, 00:15
Går det greit hvis jeg beholder en ørkenrotte hun-unge og har hu sammen med foreldrene? eller vil det oppstå problemer?

Marianne S
10-08-2007, 01:51
Hun vil etter all sannsynlighet pare seg med faren, og det kan oppstå rivalisering mellom mor og datter. Kombinasjonen 2 hunner + 1 hann anbefales vanligvis ikke.

- To hunner sammen med en hann vil gi rivalisering mellom hunnene. Dersom de får barn, er sjansen for at den ene hunnen spiser opp eller dreper ungene til den andre ganske stor.

Ørkis4ever
10-08-2007, 08:20
hvis jeg tar en hann unge med foreldrene da? blir det surr da også?

Marianne S
10-08-2007, 14:50
Da kan far og sønn bli rivaler om å få pare seg med hunnen.

Hvorfor insisterer du på å ha en unge sammen med foreldrene?

Ørkis4ever
10-08-2007, 15:37
jeg bare tenkte siden foreldrene har et så stort burd, og ute i naturen bor de sammen, så kunne jeg kanskje beholdt en liten unge. Men det ser vel ut som at det egentlig ikke går så bra alikevel :|

desuten, så vet du jo hvor søte små unger er :) Man faller fort for dem

Ansie
10-08-2007, 15:48
jeg bare tenkte siden foreldrene har et så stort burd, og ute i naturen bor de sammen, så kunne jeg kanskje beholdt en liten unge. Men det ser vel ut som at det egentlig ikke går så bra alikevel :|

Naturen er et ganske mye større område, kan ikke sammenlignes med et stort bur :wink:

Men skjønner godt du vil beholde en, de er jo så nydelige :)

Ørkis4ever
10-08-2007, 16:03

Naturen er et ganske mye større område, kan ikke sammenlignes med et stort bur :wink:

Men skjønner godt du vil beholde en, de er jo så nydelige :)

Joa, men det blir liksom bare 3 stykker i burdet da (og de kommende kullende)

Ansie
10-08-2007, 16:13
Var ikke slik jeg mente. De får sikkert nok av plass, men ingen får sjansen til å komme seg unna .

Det er jo ikke normalt at ungene blir hjemme og parrer med foreldrene.