Se full versjon : King Hamster Lux
Noen som har hørt om dette fôret, evt prøvd det?
Innhold :
King Hamster Lux 20 kg.
Hvede, byg, majs, milo, Johannesbrød, solsikke, ærter, majsflager, jordnødder, piller .
Marianne S
18-07-2007, 15:51
Står det noe om hvor mye det er av hver ingrediens?
Johannesbrødkjerner, solsikkefrø, peanøtter og mais er jo alle ganske fulle av kalorier, enten gjennom karbohydrater (mais) eller gjennom plantefett.
Står det noe om hvor mye det er av hver ingrediens?
Johannesbrødkjerner, solsikkefrø, peanøtter og mais er jo alle ganske fulle av kalorier, enten gjennom karbohydrater (mais) eller gjennom plantefett.
Nei, det fant jeg ikke noe om.
Grunnen til at jeg spør er at det var så latterlig billig i forhold til det fôret jeg bruker nå. Lurer på hva forskjellen egentlig er. Nå bruker jeg prestige hamster nature som koster 69kr for 800g (tror jeg, kjøper som regel andre ting i tillegg når jeg handler), mens jeg fant en butikk som solgte King for 298 kr for 20 kg.
HVordan går man fram om man skal bytte fôr? Gradvis overgang hvor jeg blander fortypene en periode?
Marianne S
19-07-2007, 15:36
Fôrbytte skal skje gradvis, ja.
Begynn med ca 3/4 av det fôret hamsteren er vant til. Neste gang du fyller matskåla, tar du halvparten av hvert fôr. Så går du ned til 1/4 av det gamle fôret og 3/4 av det nye.
Du skriver at 20 kg King-fôr koster 298 kr. Man må jo ha vanvittig mange hamstere for å bruke opp 20 kg hamsterfôr før det går ut på dato...
Vi bruker vel ca 10 kg hamsterfôr i året, og vi har 9 gullhamstere.
Jeg har foreløpig ingen formening om hvor bra eller dårlig King-fôret er, siden jeg ikke har sett en fullstendig innholdsfortegnelse for dette fôret.