PDA

Se full versjon : parrer og parrer

beauty
26-06-2007, 16:40
hej, jeg har et russisk dverg hamster par som ALDRI får unger. jeg har satt de sammen flere ganger men det blir ikke noe. jeg har fått kull på de en gang, men da sto de sammen helt til jeg så at det hadde blitt unger. å hvor lenge går de drektige? like lenge som gullhamsteren?setter dverghamsteren halen rettopp til værs når de har løpetid? har ikke sett det jeg :|

serina
27-06-2007, 15:43
Hvor lenge siden var det hun fikk sist kull?

Eg hadde mine sammen helt til eg merket at hun hadde fått en bulende mage.. Da tok eg hannen inn i buret hans..

Det kommer jo også annpå om hunnen har løpetid da du setter han inni.
På mine ser eg at hun strekker ut beina sine og løfter litt på baken..
Du kan jo lese om avl på hamstersidene: http://www.hamsterforening.no/info_dyr/hamster/avl_dverg1.shtml

ZakuraRabbit
27-06-2007, 16:38
Kan det være at hamsterne rett og slett har blitt for gamle?
De bør jo helst ha første kull før de er 6 mnd og ikke brukes i avl når de er over 12, også hannhamsterne kan få nedsatt fruktbarhet når de er rundt 1.5 år.

beauty
27-06-2007, 22:42
hei, det er 2-3 månder siden sist hun fikk kull. nei, de er bare tja.... 8-9 månder begge to :D hunn har hatt kull en gang, men da att jeg de gå sammen helt til jeg så at det rørte seg i huset hennes mine dverg hamster gjør ikke noe av de tingene når hunn har løpetid :| men jag har tenkt på at det kansje er litt for urolig fr hnne på rommet mitt da jeg har 15 hamster i alt?

Marianne S
28-06-2007, 15:54
hvor lenge går de drektige? like lenge som gullhamsteren?

Russiske dverghamstere går drektige i 18-21 dager, altså litt lenger enn gullhamstere.

serina
28-06-2007, 16:43
Visst eg var deg, hadde det holdt med 15 hamstere.. Driver du avl?

Også, med engang du merker at jenten er gravid, ta ut hannen.. Han skal ikke vere der sammen med ungene...!

beauty
28-06-2007, 18:12
ja jeg driver avl, men jeg vil ha bare amme hamster, å alle mine er tamme! jeg har de ikke lenge heller! jeg selger de når de har ha 3 kull og hannen når han har hatt 5 kull!

serina
28-06-2007, 20:25
Tre kull for en jentehamster synest eg er 1 kull for mye..
Det sliter veldig på de!!