PDA

Se full versjon : Proteinrik mat. Hva kan jeg gi når anbefalt mat ikke røres?

Pernille
18-06-2007, 01:37
"Snipp-gullhamster" liker ikke karbonadedeig/kjøttdeig, ikke egg eller yoghurt. Hun rører dette minimalt. Hundekjeks glir ned.

Vi bor langt fra dyreforretning og derfor har jeg aldri prøvd å servere levende melorm, sirisser, gresshopper ol.

Finnes det noe annet jeg kan gi? For å dekke proteinbehovet? Det er jo f.eks. mye proteiner i kylling. Går det å gi?

Fint om jeg kan få noen råd. Snipp er jente og dersom hun en dag skal ha et kull barn bør hun jo få rikelig med proteiner.

rottegal
18-06-2007, 10:24
Hva med frukt og avokado?

Anne-Hedvig
18-06-2007, 12:05
Er vel ikke så veldig mye proteiner i frukt at det dekker behovet. - Jeg har hatt samme problemet med Tamtara, som er kresen. Noen hamstere liker barnemat på glass (varianter med litt kjøtt). NB! Maten må ikke inneholde løk eller krydder.

Anne-Hedvig
18-06-2007, 12:07
Du kan sikkert prøve med litt kyllingkjøtt. Hundekjeks med protein er ellers bra.

Kalamari
18-06-2007, 12:13
Jeg har en prøvepose med ekstra proteinrik hundemat som Trygve får av en gang i blandt. Du kan spørre i dyrebutikken din om de har en til deg

Marianne S
18-06-2007, 17:24
Skjær av en liten bit av en kyllingfilet, og kok den ei lita stund, til den er gjennomkokt. Hamsterne våre elsker kokt kylling.

Stekt kylling, grillkylling osv er derimot nei-mat til hamstere.