Se full versjon : Grønnsaker
Hvilken grønnsaker kan jeg gi til hamster???? Men alt må vel være rå grønnsaker....trodde ikke du kunne gi persille...det ble jeg overrasket over :o
Anne-Hedvig
15-06-2007, 00:30
Persille er OK. Du kan vel gi det meste av grønnsaker, men ikke løk, hvitløk og purre. Advokado er litt uavklart, så ville vente med å gi det til ekspertene har funnet ut om det er skadelig eller ikke. Gi heller ikke mat med krydder.
Broccoli er gjerne populært, og skal være godt for immunforsvaret.
Se forøvrig under hamstere og mat på NHF' side.
Anne-Hedvig
15-06-2007, 00:33
Jeg gir grønnsakene rå til Tamtara - da beholder man jo vitaminene best. Glemte å si at når det gjelder broccoli, virker det som om stilkene er mer populære enn bukettene!
Ja visst...sto jo alt der om hva du kunne gi:)...og ikke gi!!!
di spiser mye rart men det er ikke allt di vil ha så bare legg det i buret
Marianne S
16-06-2007, 11:22
Avokado har blitt "frikjent" av ekspertene, så det kan man altså gi til hamsteren så lenge man bare gir av avokadokjøttet, og ikke skraper borti skallet eller steinen i midten.
Matlista skal oppdateres med noen matvarer som det har kommet spørsmål om, noen matvarer som har gått fra tvil til godkjent etc. Et par matvarer mangler under "ja-mat".
Det er derimot ingen matvarer som har gått fra godkjent til ikke godkjent, så sånn sett er lista fortsatt trygg å bruke.
Anne-Hedvig
16-06-2007, 19:19
Er ikke advokado svært fetende? Tenker på hamstere som ikke bør legge på seg..
Marianne S
17-06-2007, 03:02
Jo, det er mange kalorier i avokado.