Se full versjon : gress
Er gress som er på plenen farlig for hamstere?? hvis man vasker den og alt sånn??
Og er det noe ute i naturen som faktisk er spiselig for hamstere??
Er gress som er på plenen farlig for hamstere?? hvis man vasker den og alt sånn??
Mine har fått plengress, men vårt gress er ikke behandlet med noen ting. De likte det godt :)
Husk å ikke gi for mye.
Ok, for av og til når jeg lar dem gå ute så tar de seg en liten smakebit, men jeg tror ikke de liker det, hehe.
Marianne S
27-05-2007, 21:13
Gress kan hamstere godt spise litt av, men gresset på en plen kan være forurenset av bensin- og oljesøl fra gressklipperen. Du bør derfor helst ta gresstrå som ikke står midt ute på plenen, men heller inntil et tre, under en bærbusk eller lignende, der gressklipperen ikke har vært. Husk å vaske gresset før hamsteren får det.
Marianne S
27-05-2007, 21:16
Ta en titt her, så finner du ut mer:
http://www.hamsterforening.no/info_dyr/hamster/mat.shtml
ZakuraRabbit
27-05-2007, 21:36
Vi har kaniner som klipper plena vi :D (Iallefall en kanin, den andre spiser ikke så mye gress)
Anne-Hedvig
27-05-2007, 21:48
Gud, så stilig! Kunne trengt en hærskare med kaniner nå - plenen min er så lang at jeg må ta den med ljå. Ingne manko på løvetann, så Tamtara kan kose seg med all den løvetann hun har godt av.
ZakuraRabbit
27-05-2007, 22:27
Gud, så stilig! Kunne trengt en hærskare med kaniner nå - plenen min er så lang at jeg må ta den med ljå. Ingne manko på løvetann, så Tamtara kan kose seg med all den løvetann hun har godt av.
Bare å kjøpe seg to det så får du en hærskare :azn:
Ikke for det, jeg har to, hann og hunn til og med men de har aldri fått unger 8) Nå er jo hunnen sterilisert så det er helt umulig, men klarte å holde dem adskilt før det og selv om det har vært nære på noen ganger :D
Anne-Hedvig
27-05-2007, 23:04
Haha - synes jeg ser det - hopp og sprett med kaniner overalt her jeg bor relativt sentralt i Oslo! Naboen har tre katter, så vet ikke helt hvordan det hadde gått.. Men ungene i kvartalet hadde nok syntes det var topp. Godt gjort av deg å klare og hindre at kaninene dine fikk unger, før hunnen var sterilisert.