PDA

Se full versjon : Vannflaske

Tary
12-05-2007, 10:26
Nå har jo de små tassene til Hanne begynt å røre seg rundt.
Og har lest flere steder at man skal sørge for at rosinene rekker opp til vannflaska. Det er jo ikke mulig i et duna bur... Hvordan løser jeg det?
Tør ikke sette inn en skål, er redd de skal drukne. Og det finnes jo ikke så mange andre muligheter for oppheng i et duna bur.

ZakuraRabbit
12-05-2007, 11:00
Da vi hadde hamsterunger på skolen brukte vi en vanningsautomat til fugl :)
http://i76.photobucket.com/albums/j12/ZakuraRabbit/Hampuser/Hamsterungesomdrikker.jpg
(Bilde er litt uklart, men sprekken til vannet er så liten at hamsterungene ikke får hodet sitt nedi, bare nok til å kunne drikke)

serina
12-05-2007, 11:08
Sist eg hadde unger nådde de opp til vannflasken eg har..
Den som hører til heltplastbur..

Tary
12-05-2007, 14:57
Super idè Zakura =)

Tusen takk!

Andrea
14-11-2007, 22:59
Er det noen som kan hjelpe med vannflaske som man får hengt opp i plastbur? Alle vannflasker kommer jo bare med feste til sprinkelbur.. Fant en glassflaske med sugekopp, men den gikk akkurat i to da jeg skulle skifte vannet i den fordi det skal endel trykk inni flaska til for at vannet skal komme ut, så da har jeg jo ikke lyst på sånn mer. Regner ikke med at den går sund i burdet, og var et rent knekk uten glasskår, men fortsatt skeptisk. Nå er jeg bare veldig obs på å gi ferskfor med masse vann, og sette ut en liten vannskål hvis jeg er borte en kveld.. Har lest at vannskål er dumt fordi det kommer mye bøss i det som ikke er bra for drikkevann, men det går kansje greit?

heidiii
15-11-2007, 00:31
Jeg bruker drikekskål til en av mine nå, Ask. Men han er gammel og roter lite rundt. Før brukte jeg det til alle, men da ble skålene ofte fulle av strø - eller strøet klissvått. men det er ikke krise, så lenge du sjekker og ordner det ett par ganger om dagen. Hvis du bruker skål kan du sette den på noe, evt i ei lita eske med lave kanter, slik at det ikke kommer så mye strø i skåla.

Ellers er det flere som bruker Ferplast Sippy-flaska (var det den du hadde?) til helplastbur, for den har sugekopper. Selv har de aldri fungert for meg. Til helplastbur kan du kjøpe en vanlig drikkeflaske (det fungerer best med en liten) og sette buret mot veggen slik at flaska blir støtta opp.

Åsa_N
15-11-2007, 06:57
Jag har duna-bur till alla mina och jag använder bara vattenflaskor som har en ögla (ring) i botten som gör att man hänger den i taket på duna. Längden på ståltråden som de hänger i kan man reglera så att de små når upp.

miranda
15-11-2007, 07:32
Åsa...Hvor får jeg tak i sånn flaske da?? Jeg har selv problemer med de flaskene som følger med dunabur..josefine gnager rett og slett hull i drikkenippen!!!

miranda
15-11-2007, 07:35
Kansje du har ett bilde og linke til? :)

Andrea
15-11-2007, 23:17
Ja alt dette hørtes veldig bra ut, men kan ikke si jeg har sett det noe sted. Husker ikke hva den flaska jeg hadde het, men den var av glass, så man måtte fylle helt opp med vann og trykke korken godt nedi så det skulle bli skikkelig trykk så det bare var å forsyne seg, men viste seg jo at glasset kansje ikke helt tålte påkjenningen..

Blir litt oppgitt over kvaliteten på tingene man får kjøpt sånn generelt. Har vært hamstereier i knappe 2 måneder og dette er den tredje dingsen som har strika!

Åsa_N
16-11-2007, 08:06
Vattenflaskorna som jag har är av märket Trixie, verkar vara ett tyskt märke då det står "Kleintierdrinke" på flaskan. Den är billig, kostar ca 25-30 SEK stycket. Men det finns större och det finns mindre också och det finns andra märken. De var inte så vanliga i Sverige heller tidigare men vartefter folk efterfrågat så har fler och fler zoo-butiker dem. Det är en svart ståltråd som inte syns så bra på bilden som man böjer och sätter fast i taket på duna-buren (helplastburen)

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_18/16420000-16429999/640x480/16428985.jpg

Kinga27
16-11-2007, 09:44
Jeg har et enkel løsning som jeg har brukt til både hamstre og marsvin.

En trekloss uten lakk eller maling til å klatre opp på for å nå flasken.

Dette brukte/bruker jeg også til å ha matskål og vannskål oppå for at de ikke skal bli griset til av bunnstrø.

Her er et eksempel fra et av marsvina mine tidligere:

http://i219.photobucket.com/albums/cc216/luzette1/My%20pets/Molly.jpg