Se full versjon : bunndekke av buret
Kalamari
09-05-2007, 01:02
Trygve har begynt nysingen igjen, han samler sammen alt av papir han har i bunnen av buret i løpet av natten og stapper inn i huset sitt. Jeg tar ikke sjansen på spon/flis i tilfelle det er det han nyser av. Det kom et forslag om fleece fra en marsvineier. Hvordan ville det være?
At man dekker bunnen av buret med avis, så dekker man det med et stykke fleece og bretter stoffet rundt avisen og ellers innreder buret som vanlig. Det kan vaskes, da selvsagt uten tøymykner og med allergivennlig vaskepulver.
Blir dette for dumt eller kan det være verdt et forsøk?
Fleece ville jeg absolutt ikke brukt! Fleece er plastikk, og fibrene er omtrent umulige å ryke. Jeg vil nok plassere fleece i samme kategori som hamstervatt, altså fare for forstoppelse, kvelning og tap av lemmer.
Jeg ville nok satset på Yesterdays news eller tilsvarende, var jeg deg. Det er resirkulert avispapir, helt trygt for hamstere, og anbefalt av mange eksperter, spesielt når spon ikke er aktuelt.
Har du prøv et strø av annet matriale en det ofte er i miljøstrø og spon?
Vanlig er jo og bruke type grantrær. Men det fines spon laget av løv trær. Jeg bruker det til rottene mine da det er støvfritt og bra oppsugnings evne. Jeg har også brukt et papir strø som heter Carefresh bedding, går ut på det samme som yesterdays news. Men ikke i pellets form, litt mykere konsistens...
ZakuraRabbit
09-05-2007, 11:42
Jeg bruker en strøtype som heter gnawz (siden Temari er langhåret og flisa setter seg fast i pelsen) den er laget av sjøplanter 8) Støver ikke, funker veldig bra :lol:
Kalamari
09-05-2007, 13:47
Det dere foreslår her, er det å få tak i vanlig dyrebutikk? Har kun funnet trepellets. Om så, så er det en mulighet for at jeg kan få hundebutikken nedi høgget her til å bestille. Dyrebutikken "min" er snill og grei, men elendig til å bestille enkeltvarer.
Marianne S
09-05-2007, 15:01
Yesterdays News er også bra, men kan være litt vanskelig å få tak i.
ZakuraRabbit
09-05-2007, 16:33
Gnawz får jeg kjøpt på Tropehagen Zoo iallefall (City Syd)
Du kan jo spørre om de kan ta inn noe.
Kalamari
09-05-2007, 23:20
Innbiller meg de hadde yesterdays news hos dyrlegen. Men tror også jeg kan få bestilt det hos "hundebutikken min". Må ned og spørre. Gnawz burde de hvert fall kunne skaffe.
Takk for svar :)
Hamsterlovervip
10-05-2007, 14:53
vetrinærer har ofte YN ja, siden man også kan bruke det i kattetoaletter ol 8)
Marianne S
10-05-2007, 16:29
Vi kjøper YN hos en veterinær i Rygge (ved Moss), det er nærmeste utsalgssted for oss. Vi bruker YN til rottene.