Se full versjon : Babyer på tur i buret
Hei...
1. Mai fikk min dverghamster 7 unger... :)
Og i sted var eg nett nede...
Tinka (mamma'n) sprang ut av papiret, for å få kos... men akkurat da eg skulle gå kom 2 unger kravlene ut av papiret... :o
De gikk faktisk på bena... :o
Hallo?? de er bare 5 dager... da kan di ikke kravle rundt i buret.!?:|
De gikk bare litt rundt utenfor "inngangen" til der de ligger..
Tinka gikk bort og "dyttet" de inn til der de skal vere i 1 1/2 uke til..
Kan virkelig små sånne unger kravle rundt i buret?
Eg vil bare si at eg har holdt en, men det gikk bra og Tinka lot meg gjøre det...
Klem fra en som er blitt Bestemor til 7 :D
Marianne S
06-05-2007, 00:29
Hamsterunger er forbausende mobile, men så utvikler de seg i et rasende tempo også da.
Ikke unormalt at de prøver seg på noen små skritt etter 5 døgn.
Hehe...
Off, håper di ikke skader seg på turene da :P
Men mitt siste kull gikk aldri ut før di åpnet øynene..
Men alle er ikke lik :wink:
Hjeeelp... nå har det skjedd noe igjen... Mamma sa at hun var nede å så på di når eg var på skolen.. Og det låg en baby på rygg oppi doen :|
Tinka hentet ikke ungen heller... Bare gikk forbi.. men så løftet mamma bort doen til huset og da tok Tinka han utav... Kan hun ikke lukte at det er ungene??
Kan di ikke dø visst di går ut av huset hele tiden?
Også så hun 2 andre unger som var på tur også..
Eg trenger doen oppi, ellers holder Tinka seg. (hun tisser ikke andre plasser)
Hva skal eg gjøre??
Ta inni huset?? :|
Marianne S
08-05-2007, 16:55
Du må nok bare stole på at mamma'n vet hva hun driver med. Mener mamma'n at en av ungene er syk eller for svak til å klare seg, vil hun avvise ungen, hvis ikke, vil hun hente den igjen når hun mener det trengs. Det beste du kan gjøre, er å la hamstermamma'n gjøre det hun føler er rett.
Du må nok bare stole på at mamma'n vet hva hun driver med. Mener mamma'n at en av ungene er syk eller for svak til å klare seg, vil hun avvise ungen, hvis ikke, vil hun hente den igjen når hun mener det trengs. Det beste du kan gjøre, er å la hamstermamma'n gjøre det hun føler er rett.
Vil det si at hun avviser denne ungen? de går jo på tur i buret hele tiden.. Han ligger å dier nå.. Han får no i seg mat, og ser ikke så liten ut.. han er på størrelse med de andre babyene.. Mens den babyen som døde i går var kjempeliten i forhold til de andre.. også lagde han en rar lyd.. :oops:
Marianne S
08-05-2007, 20:27
Hvis den ungen ligger og dier nå, har hun ikke avvist ham. Da har hun hentet ham hjem for å gi ham mat og varme, og det betyr at hun mener han har livets rett.