Se full versjon : Steinene i steinfrukter
Står som Nei-mat på listen. Men hvilke frukter er under denne kategorien? Menes store steiner som plommesteiner? Noen sier jo steiner til frøene som er inni melonen også... Ble bare litt forvirret :|
Kalamari
27-04-2007, 10:39
http://www.hamsterforening.no/forum/viewtopic.php?t=228
Jeg har også vært forvirret på det området. Spurte om det og fikk greit svar. Jeg quotet bare litt av svaret :)
Når det gjelder kjerner i frukt, så er det steiner i plommer, fersken, aprikos, kirsebær, moreller osv (altså steinfrukter) som er farlige for hamstere.
Frøene i kiwi og banan er ikke farlige, men du skal jo uansett gi bare en liten bit (ikke større enn en yatzy-terning), så da er det nok lettest både for deg og for hamsteren om du velger å gi av den fasteste delen av fruktkjøttet. Banan er det egentlig best å gi tørket, for banan er veldig klissete og kan skape problemer for hamsteren hvis den putter banan i kinnposene.
Oi, det innlegget har jeg ikke fått med meg 8) Tusen takk :)
Kalamari
27-04-2007, 11:16
Man kan ikke få med seg alt som står her inne, vet du.
Jeg er bare overlykkelig over at jeg kunne svare på noe :D med mine begrensede hamsterkunnskaper. Så tar vi det ikke så nøye at jeg quotet svaret :oops:
Man kan ikke få med seg alt som står her inne, vet du.
Jeg er bare overlykkelig over at jeg kunne svare på noe :D med mine begrensede hamsterkunnskaper. Så tar vi det ikke så nøye at jeg quotet svaret :oops:
Hehe :D Jeg har tørket noen frø fra en honningmelom skjønner du, lurte på om jeg kunne gi hamstrene det, mange som kaller disse frøene for steiner, derfor ble jeg forvirret. Vet jo hva steinfrukter er 8)
Hyggelig at du svarte på mitt innlegg :lol:
rottegal
27-04-2007, 12:10
Jeg gir panda avokado uten stein og det går fin fint det :D
Jeg gir panda avokado uten stein og det går fin fint det :D
Ja, det er jo selve steinen som skulle vært farlig i så fall :)
rottegal
27-04-2007, 14:04
Ja,det var det jeg mente :P