Se full versjon : Overvektig..
Hamsteren mit Philip, spiser litt mere en jeg tror hn har godt av :S selv om jeg ikke gir han så altfor mye mat, men akkurat det han trenger, men like vell legger han på seg...
Han nekter og bruke løpehjulet og gnager på det i stedenfor. jeg lar han være ute på et rom 10 min. daglig hvor han får løpt lit rundt og ha det gøy.
Har hørt at mange hamstere er late, og han er nok ev av dem.. :P men hva kan jeg gjøre ? han blir jo større og større :o
Anne-Hedvig
26-04-2007, 23:45
Han få kanskje for lite mosjon i forhold til matinntaket?? 10 minutter om dagen høres lite ut. Har han noen lekehage hvor han kan utfolde seg? Noen gjemmer også maten inni doruller og andre steder slik at hamstrene må anstrenge seg noe for å finne den og få den ut. Du kan også legge den litt høyt i buret slik at han er nødt til å gå i trapper og/eller klatre.
Har du prøvd å bytte hjul? Kanskje det er for lite for den.
Hva slags blanding fôrer du med forresten? Mye solsikkefrø er fetende :)
Er enig med innlegget over, gjem maten dens så den må lete litt, hamstere liker dette også :)
Marianne S
27-04-2007, 02:35
Har du et bilde av hamsteren?
Kan du veie han på en kjøkkenvekt eller lignende, slik at det blir lettere å vurdere hvor overvektig han er?
Litt mer om overvekt hos hamstere finner du her:
http://www.hamsterforening.no/info_dyr/hamster/sykdommer.shtml#overvekt
rottegal
27-04-2007, 12:07
Kan være at han har en veldig kraftig benbygning :wink:
Anne-Hedvig
27-04-2007, 23:25
Joa, men jeg ville prøve de andre rådene først.
Enig at noen hamstere kan være større og kraftigere enn andre, men er et hamster overvektig så ser man det gjerne godt likevel :)
rottegal
28-04-2007, 21:19
Enig at noen hamstere kan være større og kraftigere enn andre, men er et hamster overvektig så ser man det gjerne godt likevel :)
Sant nok :azn: