Se full versjon : Lakkere sprinklene?
Jeg ha fått et farplast mary bur nå (fra finn.no) og det er ikke lakkert så jeg lurer på hva jeg kan lakkere det med (som ikke er giftig)?
Nei, det bør du ikke gjøre. Det aller beste er å ha ulakkerte sprinkler. Selv om en del bur kommer med lakka gitter, så vil mange gnage på dem, og selv om lakken skal være giftfri, så kan jeg ikke tenke meg det er spesielt sunt for dem å få i seg. Så hovedregel: Ulakkert er alltid best ;)
Var med tanke på at det ser utrolig stygt ut pga forskjellige gråfarger. :rolleyes2: Har noen som gnager på sprinklene, men de gnager alltid samme plassen så de få ikke i seg mye, tror du det kan gå bra da?
babirusas
20-08-2010, 22:56
Hvis du bruker stålull å skrubbe med kan du få bort den oveflødige lakken :)
Det er ikke noe lakk, derfor jeg vil lakkere.. x] Har skrubba med stålull.
babirusas
20-08-2010, 23:17
Lakk er ikke bra hvis dyra gnager mye på sprinklene. Så da får du nesten leve med at det er stygt.. :(
Er det direkte farlig med lakk på sprinklene? Alle burene jeg bruker har det. o_o
babirusas
21-08-2010, 14:22
Det er jo giftstoffer i det da.. Bura jeg bruker har også lakk, men dyra mine gnager ikke på sprinklene. Tror nok de tåler litt lakk, men hvis du vil være ekstra forsiktig bør du unngå det. Det er som regel ikke lakk på rottebur er det?
Som du ser i førsteposten vil jeg bruke giftfri. :) FP mary er det eneste jeg har sett uten lakk, rotteburet jeg har (FP furet plus) er det lakk på..