Se full versjon : Hvor gamle?
hvor gammel skal hamster ungene være før man skal levere dem? jeg har gørt at de skal være 3 uker, men noen sier 8 uker. jeg har lest at de skal være 5-6 uker. hvor gamle skal de egentlig være? :|
Marianne S
16-04-2007, 15:25
Sibirske dverghamstere og Campbells dverghamstere kan begynne å pare seg med søsken allerede så tidlig som ved 4-ukers alder, så de må skilles på kjønn før denne alderen. Ungene har fortsatt mye å lære om det å være hamster, så å ha dem i to grupper med alle hannene sammen og alle hunnene sammen i to adskilte bur en ukes tid før de leveres kan være lurt. Alle hamsterungene vil jo svært sjelden selges nøyaktig på samme dag, så man må jo ha et bur til hannene og et bur til hunnene.
jeg er ikke sikker på hvilke rase de er! hvordan legger jeg til et bilde+
Marianne S
17-04-2007, 00:20
Det er ikke snakk om raser av en hamsterart, men forskjellige hamsterarter.
Mer om dette finner du her:
http://www.hamsterforening.no/info_dyr/hamster/artene.shtml
Hvis du skal legge inn et bilde i en tråd, kopierer du linken til bildet du vil legge inn, og deretter merker du linken og trykker på knappen det står Img på. På den måten kommer bildet inn i innlegget ditt.
Husk at maksimal tillatt størrelse på bilder som legges inn i innlegg er 600x600 pixels i henhold til forumreglene. Er bildet større enn dette, kan du kopiere linken til bildet, merke den og deretter trykke på URL-knappen.
Marianne S
17-04-2007, 00:41
Her er litt mer om leveringsklar alder for sibirske + Campbells dverhamstere:
The babies are fully weaned and can be removed from the mother at 3 weeks of age and it is a good idea to separate the sexes at this time placing males in one cage and females in another. The babies should be kept with their brothers and sisters in their separate sex cages for another 2-3 weeks.
At 5-6 weeks of age the babies are ready to go to their new homes.
Hei..
Eg har 2 vinterhvite hamstere.. og eg ga fra meg ungene hennes når di var 4 uker.. det gikk helt bra... ble ikke noe innavl av det :wink:
klem
Serina