PDA

Se full versjon : Syrisk Hamster ønskes i Oslo området etter Påsk

JCB
18-03-2010, 16:07
Hei Allesammen,

Da jeg kommer tilbake fra Sverige etter påsk er jeg så redo at velkomne en Syrisk Hamster hjem til meg :-)

Jeg har lavet en egen bur, der jeg satset på utrymme, har også noga valt ut møbleringen til buren, med andre ord, det finns en nybygget bolig for en Guldhamster hjemme hos meg rett etter påsken.

:) // Jens

Anne-Hedvig
18-03-2010, 22:42
Hei, jeg vet ikke hvor du tilbringer påsken din i Sverige, men vil fortelle at www.hamsterforeningen.se har liste over godkjente oppdrettere/uppfödare. Min egen hamster Disa kommer fra Sverige (Curlys Uppfödning). I Norge er det dårlig med oppdrettere foreløpig, så det er mest zoo-hamstere å få kjøpt.

JCB
19-03-2010, 11:19
Hei Anne-Hedvig,

jeg fortsatte å lese mer om hvordan det fungerer i Norge, har nå skjønt at jeg kanske må skaffe via zoobutikk.
Sjekkede din hjemmeside, mye pent :-) Du føder ikke op selv, eller er de bilder på ungerne fra dine besøk hos oppfødere?
Hvis du føder op skulle jeg vare mye intressert av dine Hamstrer, ellers å jeg gå til zoobutikken, prøver at skaffe hamster slik at det ikke skal bli for lang reijse før den lille/ lilla.

Tak for dit svar, det var til mye hjælp.

Mvh Jens :-)

Anne-Hedvig
21-03-2010, 03:47
Hei igjen, Jens!
Nei, jeg føder ikke opp selv - Tamtara fikk jeg av en venninne, mens Caroline og Disa er "pels-svensker". Begge to ble født i Stockholmsområdet og hentet hjem derfra av meg. Ser du bor i Oslo, kanskje du kunne sende en mail til forkvinne Lene og spørre om gode dyrebutikker i nærheten. Det er dessverre mange dårlige... Hadde du kunnet, ville jeg anbefalt å hente hamster i Sverige. Ja, det er forsåvidt en lang reise, men jeg tok nattog med hamsteren i enekupé. Mange av zoohamsterne fraktes for øvrig langveisfra over landegrensene av det svenske firmaet Imazo, det er stordrift. Mine små vet jeg har hatt en god oppvekst med kos og riktig stell.