PDA

Se full versjon : Introdusere Rambo og Zorro

milla
02-03-2010, 13:30
Skrevet om dette på Presentasjon, men hører vel mer til her..

For litt over en uke siden så tok jeg med hjem ørkenrotta Rambo som blir 4 mnd i morra (3 mars).

Stakkaren var jo helt alene, så tanken ble til å kjøpe en kompis, noe jeg gjorde for par dager siden. Zorro på 2,5 mnd.

Bruker delt-bur metoden i det store buret jeg har her. Venter et ganske stort akvarium om 2-3 ukers tid så håper da de har akseptert hverandre innen den tid.

Første kvelden fant zorro seg til rette med en gang, brydde seg ikke om rambo som ble helt i hundre ved gitteret. Rambo løp at og frem samme hvor zorro gikk, prøvde å grave seg under gitteret (noe som ikke funker) og biter konstant ¨på buret. Zorro fant seg et krypinn og klarte fint å finne roen.. det gjorde ikke rambo.

Dagen etter så var det noe annet. Rambo og Zorro løp etterhvernadre på siden av gitteret, luktet og "sloss" ved gitteret.. Begge pisket med halen så strø føyk i alle kanter. Virket som om de testet hverandre.

Så endte det med at zorro fikk bitt over nesa. Da ble det helt annen sak.. han går ikke til rambo lenger.. legger seg heller ned mot gitteret og piper.. rambo bryr seg ikke så mye og vil fortsatt igjennom gitteret.

Begge har slått seg til ro ved å bytte plass også.. men rambo graver og biter på gitteret hele tiden. Kommer frem så fort zorro dukker opp og løper mot gitteret/etter han.. Zorro er redd han virker det som. Løper å gjemmer seg når rambo kjem mot gitteret.. Fortsatt konstant knaging på gitteret og alt. Dorull og høy er ikke noe intresangt lenger.. kunn hvem "inntrengern" er på andre siden av gitteret.

Rambo markerer ved å kni seg med magen på ALT.. inne i buret og utenfor på golvet,sofa,ting og tang. Zorro har jeg ikke sett gjort det en eneste gang.

Håper værtfall rambo vil godta zorro.. men skulle ikke tru det vil skje slik vill som han blir av synet/lukta av minstemann.. Men zorro derimot.. virker det som om ville godtatt en ny venn som ikke er som rambo..selv om det er vanskelig å si..

Ble langt det her ja.. med mine 10 års erfaring med vanlige rotter, så er det her noe helt annet for meg. ALdri hatt problem med å introdusere verken hannrotter eller hurotter for hverandre. Og da har det vært 5-6 rotter og ny,.. godtatt på flekken.. så mye å sette seg inn i med ørkenrotter merker jeg.

milla
02-03-2010, 13:35
Zorro 258 Rambo 257