Se full versjon : Egyptiske(pallid)ørkenrotter og akvarium oppsett(med bilder)
Tom Erik
27-02-2010, 18:36
Her er akvariumet jeg har tenkt å ha de egyptiske ørkenrottene!
Du kan også se på bildene at jeg har vært hos glassmester for å montere glass til akvariumet så jeg får skille mellom mat, soveplasser og div.
Kommer med flere bilder når jeg har ørkenrottene, som skal være i morgen, altså Søndag den 28 Februar.
Vet ikke når jeg kan hente dem eller hvor, ettersom tidspunkt har jeg ikke fått hørt noe om.
Var litt dårlig lys men bildene ble grei nok.
Har også et bilde av de mongolske ørkenrottene mine som jeg bare måtte ha med:D
Så utrolig bra det ble :D
Venter selv på et akvarie en glassmester skal sette sammen.. et på 120x60x50 ;) Blir ikke med skillevegg da, men blir nok bra !!
Tom Erik
28-02-2010, 20:04
Tilbake med noen få bilder og en video.
Hadde 4 bilder og legge ut, men bare 2 funker av en eller annen merkelig grunn.
Fikk ikke tatt noe spesielt til bilder, de er ganske så rolige nå, de kommer seg etter ei stund, ettersom alt er nytt for dem.
Legger ut nye bilder om noen dager(mindre eller mer)
Visste ikke hvilken musikk jeg skulle ha til videoen så jeg bare plukka ut noe og vrengte litt på den.
anbefaler og ikke ha på altfor mye lyd ettersom den kan skrike litt(musikken altså)
Etter at jeg sluttet og filme så har det vært ganske rolig, enda er, og vil sikkert være sånn i noen timer.
http://www.youtube.com/watch?v=q8cmMh_KGZc
linejnta
01-03-2010, 13:35
Jeg syns akvariet ble kjempebra!!! Og videoen - åh- de er så søte og kule! Ingenting er mer moro enn å se de styre for å bygge seg et passende hjem :):)
Bar et spsm, mulig jeg som ikke ser det på bildene, hvordan kommer de seg fra en del til den andre i akvariet?
Tom Erik
01-03-2010, 16:46
Takk, hyggelig og høre:)
Det er et hull på skilleveggen der de kan klatre i gjennom til den andre siden av akvariumet.
Hullet er rett ovenfor høyet som du kan se på videoen.
På andre siden av akvariumet så må de klatre på en stokk(pinne)for å komme seg over til den siden som du så på videoen, ettersom de liker å klatre.
De har faktisk ganske bra balanse, så en av dem klatre på noen små greiner som lå nesten på toppen av akvariumet, ganske overrasket at den klarte akkurat det.
Virker som at de har bedre klatreevne enn mongolske ørkenrotter, har iallefall ikke sett de mongolske ørkenrottene gjort noe sånt før.
Skal ikke si for sikkert helt enda, tiden vil vise.
Tom Erik
03-03-2010, 01:15
Legger ut noen fine bilder jeg fikk tatt i dag(går.)
http://s646.photobucket.com/home/bloodywar/index trykk dobbelt for å få full størrelse på bildet.
Jeg nevnte at de er gode klatrere sist post, fikk filmet dette for ikke lenge siden.
Videoen viser at han klatrer på små greiner sånn at han kommer seg til den andre siden av akvariumet.
http://www.youtube.com/watch?v=2Sd2wEyNvC4
Merket ganske fort at de har solide klør etter at jeg har gitt dem litt solsikkefrø(små mengder)
Må legge til at de egytiske ørkenrottene roter til sanden jeg gir dem, med en gang:D
hehe ikke like flinke som de mongolske, nå tror jeg ikke det har noe med rasen og gjøre da men, ettersom jeg kan huske at de ørkenrottene jeg hadde for noen få år tilbake gjorde akkurat det samme.
linejnta
05-03-2010, 13:41
Skikkelig stilig!! Ja balanse det har de ;)
Hender jeg putter inn smågrener fra trær, en gang fikk de bjørkekvister/ris, og alt ble choppet opp i småbiter :) :)
Effektive gnagere ja!
Gurimalla, Tom Erik, for noen heldige små ørkiser. De har det jo som plommen i egget der. Utrolig morsomt å se dem på video også, så flinke de er til å klatre. Jeg tror du har rett i at de er bedre enn vanlige ørkiser til det, eller at de mongolske ikke liker å klatre så mye, for våre har heller aldri vært spesielt interesserte i klatring. De spretter mer opp på det de vil opp på.
Jeg synes det var veldig flott for disse to at de fikk komme til deg. Vi kunne ikke gitt dem et så flott bur, så det var heldig for dem at Wilma ikke kom nedover likevel ;)