PDA

Se full versjon : Paringsproblemer

Elisexd
28-12-2009, 13:07
Har spurt en gang før, men fikk ikke noe svar på den tråden..

Jeg ønsker et kull på hamsterjenta mi, og har prøv å satt hun og hannen sammen flere ganger. Hver gang begynner dette med kosing og stelling av hverandre.. Men etterhvert begynner hannen å bite og dra i skinnet hennes, hun begynner da selvfølgelig å skrike. Skal jeg da skille dem(som jeg har gjort til nå)eller skal jeg la ham fortsette?

Jeg lurer også på hvordan jeg kan se at hun er klar liksom.. hvordan vet jeg at hun har sluppet ut de der luktene og den "klatten" ?

elinebj93
28-12-2009, 13:55
Vanlig at gutten gjør sånne ting på jenta, men se det ann, og begynner jenta å forsvare seg, så burde du skille dem, men sånnsett så er det vanlig.

Mollymor
28-12-2009, 15:10
Mener jeg har hørt før at det kan være litt knuffing mellom dem viss jenta ikke er "klar" enda. Vet ikke helt hva det kalles på hamsterspråk, men kall det eggløsning da ;) Tror kanskje du bare skal ta ham ut, og så prøve igjen en dag eller to etter. Jeg er ikke 100% sikker på dette altså, men jeg mener å ha hørt det en gang. Og at når jenta er "klar" så knuffer de ikke. Tror jeg bare ville prøvd litt hver dag jeg. Men viss hun får vondt av ham og hyler så bør du vel ta ham ut. Lykke til :)

elinebj93
28-12-2009, 19:39
Tar du de ut fra hverandre hver dag, bare pga lite knuffing, så er det lite sjangse for at de i det hele tatt går sammen.

Mollymor
29-12-2009, 22:07
Men var det ikke sånn at de bodde fast i hvert sitt bur? Og at du kun har satt dem sammen nå for å prøve å gjøre jenta gravid?

Lene
30-12-2009, 01:55
Er enig med Eline. Det er ehlt vanlig at hanndyr, inkludert hamstere, "gomler" litt underveis. Har du sett katter pare seg? Det er en brutal affære, med høyt støynivå. Som Eline sier, så lenge hunnen ikke tar igjen, eller jager han veggimellom, så må du la det gå sin gang. Det er hunnen som sier fra når det ikke er riktig tid, ikke hannen.

Det er forøvrig vanskeligere å merke på en dverghamsterhunn om hun har løpetid enn en gullhamster. De har ikke den samme lukta, og den proppen med gørr du snakker om, den kommer ut etter gjenomført paring. De stiller seg heller ikke opp i paringsposisjon like lett som gullhamsterne. Så man må i grunn bare prøve seg frem.

Mener jeg har hørt før at det kan være litt knuffing mellom dem viss jenta ikke er "klar" enda. Vet ikke helt hva det kalles på hamsterspråk, men kall det eggløsning da ;)

Vi kaller det løpetid, eller brunst, eller estrus ;) Hamstere har forøvrig ikke automatisk eggløsning slik som oss, det er selve paringen som utløser eggene. Så vet du det...*knis*

Mollymor
30-12-2009, 17:11
Aha, kjekt å vite :)

Elisexd
07-01-2010, 19:16
Jeg har satt dem sammen flere ganger enn bare den ene gangen ; )
har tenkt å prøve å sette dem sammen hver dag i en uke nå ; )
og jeg skiller dem ikke på grunn av litt knuffing, jeg har jo lest om hvordan det kan være .
men når jentæ virkelig skriker og begynner å løpe etter han, DA skiller jeg dem.

men takk for svar :)

elinebj93
07-01-2010, 20:47
Hamsterjenta vår skriker også og løper etter gutten, men forsatt så er det ingen grunn eller noe til å skille de før du ser det er alvorlig.