PDA

Se full versjon : Paring av vinterhvit dverghamster

Elisexd
22-12-2009, 15:45
Jeg har tenkt å pare på unger på min vinterhvite hunn.
Men når vet jeg at hun er klar(har løpetid)? Hvordan kan jeg finne ut at hun har den såkalte utfloden og lukten hun skal ha..

Jeg har prøft å hatt dem sammen i 2-3 dager nå.. Og det ender med at hun spiller kostbar og hannen begynner da å småbite i henne.. Hun begynner da å skrike til jeg skiller dem.. Skal jeg fortsette å sette dem sammen ? :)

Blir glad om dere svarer på begge spm om dere kan :D

Elisexd
23-12-2009, 12:10
Prøvde å ha dem sammen igjen i dag..
Hannen begynte å vaske henne og småbite i henne, helt til hun begynte å legge seg på ryggen å skrike igjen..
:P

Elisexd
23-12-2009, 17:33
Nå har jeg prøvd igjen.. det gikk egentlig veldig bra.
Jeg lot dem holde på i en halvtime, han kom seg oppå henne én gang.. men jeg er ikke sikker på om det ble noe "ompidompi" av det..
De første 10 minuttene koset og vasket de hverandre, før han kom seg oppå henne.. og litt etter var de ferdige.. så gikk han av og begynte å bite på henne, hun begynte da å skrike..

Når vet jeg at hun har "løpetid" ? Er den såkalte klumpen stor ?

Mollymor
29-12-2009, 22:21
Kan jo fortelle hvordan dette fungerer i mitt tilfelle :) Jeg har 2 vinterhvite (Josefine og Milo) som får unger med jevne mellomrom :) Når Josefine ikke er klar, hyler eller avviser hun Milo. Dette gjør hun helt til hun er klar, da lar hun ham slippe til uten problemer. Så jeg tror de fleste hamstre ornder dette selv :) Bor de i hvert sitt bur eller i samme buret? Viss de bor i hvert sitt bur, så er det bare å prøve en gang for dag, og når hun er klar så godtar hun ham :) Bor de sammen så ordner de vel dette selv :)

Elisexd
30-12-2009, 00:02
ja, de er i hvert sitt bur ; )