PDA

Se full versjon : Kontrollert parring

Virrus
21-11-2009, 14:26
Er det mulig og foreta kontrollerte parringer med roboer? Dvs bringe to ukjente sammen på en nøytral plass, for og få til en kontrollert parring? Eller er det mindre lurt?

Kan man forvente edret oppførsel etter en eventuell kontrollert parring, dvs hvis man tar ut en hun fra en flokk til parring, lar henne bli parret, så sette henne tilbake. Hvordan vil flokken reagere på henne?

Noen som vet?

elinebj93
21-11-2009, 21:16
Jeg gjorde det med den ene roboen jeg hadde, og satte den inn i flokken sin etterpå. Det gikk fint det :)

Ansie
24-11-2009, 23:01
Ja det kan man og egentlig syntes jeg dette er den beste måten å oppdrette roboer på. Lar man gutt og jente få bo sammen vil de få unger i ett sett.

Så til neste punkt, om de andre jentene vil godta den parrede roboen etterpå. I de fleste tilfeller vil de det, men det fnnes jo unntak. Du kan ikke gjøre annet enn å følge med, noe man må gjøre uannsett når det gjelder disse små. Veldig uberegnlige disse krabatene:P

Så må du da bruke et nøytralt bur eller et lukket område så de ikke stikker av og selvsagt skille dem så fort du ser tegn til slossing, men det regner jeg med du visste :)

Virrus
24-11-2009, 23:41
Takk, da vet jeg det:)

Er på leting etter en robo han, bur og alt står klart. Hunnene skal få bli litt eldre før jeg eventuellt prøver, samt at jeg skal lære meg og kjenne dem først.

Er det noen tegn på når hunnene er i løpetid? Eller må man bare prøve seg frem? Stiller de seg opp sli syrer hunnene, eller MÅ han fange hun?

Ansie
25-11-2009, 07:20
For å være ærlig så har jeg ikke sett så mye til parringene da jeg holdt dem i par ( som jeg ikke anbefaler), men jeg har ikke hørt noe om at de stiller seg opp, tror ikke det.