PDA

Se full versjon : Gammel og gal?

linejnta
02-11-2009, 20:38
Min søte lille ørkenrotte er snart 3 år gammel...
Har bodd alene etter søsteren døde for over ett og et halvt år siden!
Var 99% forberedt på å avlive henne, da jeg vet de mistrives alene, og leste om alle tegnene på mistrivsel osv... Hun viste aldri ett eneste tegn på å ikke være fornøyd, ingen stress symptomer og ikke "galskap"... Så da klarte jeg bare ikke...

Men nå ha hun den siste tiden begynt å gnage frenetisk på gitteret i buret...!
Det eneste som hjelper er enten å slippe henne ut på gulvet, eller å gi henne mat...Men dette oppfordrer liksom til oppførselen også (maten altså)... Har bare så vondt av henne nå!
Og har prøvd alt mulig for å aktivisere henne, bytte om på ting, kjøpe nye ting, mer pappruller, masse høy...Men alt varer i bare maks 5 min før hun er tilbake på gitteret...
Aldri vært sånn før!

Betyr dette at det kanskje er tiden å ta henne med til dyrlegen og la henne slippe? Jeg vet ikke, syns sånt er så fælt når hun fysisk sett virker veldig frisk og fin for alderen :)

Noen erfaringer eller tips for hvordan jeg kan vite at det er til hennes beste?

linejnta
21-01-2010, 13:06
Vil legge inn en oppdatering, tilfelle noen leser dett en dag :)
Det gikk faktisk bra igjen, etter en skikkelig runde med å gjøre om enda mer i buret og sørge for aktiviteter så ga hun seg med burgnagingen! Nå virker hun ganske happy igjen, og er seg selv :)
Er flinkere med å ta henne opp og la henne løpe rundt en stund nå, så det hjelper vel også!
Gamla er 3 år nå, hihi :) Jeg håper hun lever en stund til og i det minste at hun dør en kjapp og smertefri død når tiden er inne :)