Se full versjon : Hybrider?
sputnikenmin
18-07-2009, 10:30
Fant en annonse om ei som selger dverghamster unger.Faren er og mamma er lys i pelsen.Blir de ungene da hybrider?Og går det utover helsa dems?
sputnikenmin
18-07-2009, 12:59
....faren er mørk
Jeg forsto ikke helt om du mener at foreldrene er to forskjellige arter, eller om de er hybrider. At faren er mørk og moren lys, sier veldig lite for oss som ikke har sett dem ;)
Ellers, for mer informasjon om hybrider, og hvorfor man ikke skal avle med hybrider eller krysse vinterhvite og campbeller, kan du søke litt på forumet. Det er skrevet litt om det flere steder her.
sputnikenmin
18-07-2009, 17:00
Jeg forsto ikke helt om du mener at foreldrene er to forskjellige arter, eller om de er hybrider. At faren er mørk og moren lys, sier veldig lite for oss som ikke har sett dem ;)
Ellers, for mer informasjon om hybrider, og hvorfor man ikke skal avle med hybrider eller krysse vinterhvite og campbeller, kan du søke litt på forumet. Det er skrevet litt om det flere steder her.
Legger ved en link,der kan du se begge foreldrene:)
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18209335
Jeg så på en link med dverghamstre som du hadde lagt ut og dverghamster jenta ligna ikke på noen av de.Hu er beige.
ILoveHamsters
19-07-2009, 09:41
Dette var en litt rar annonse, hun skrev:
Er ikke sikker på kjønn men siden det er 7 stk, regner jeg med at det er av begge skjønn. Jenter og gutter er ganske forskjellige, gutter er mye mer nyskjerrige (som regel) mens jentene holder seg mest for seg selv og er litt mer "grinete".
Jeg har aldri merket det med at gutter er mer nysgjerrige og jenter mer "grinete"!
Når jeg så på bildene, var den ene tydelig en vinterhvit (antar det var faren), men moren var lysbrun/kremfarget - er ikke det en farge som ikke finnes hos vinterhvite? Her på www.hamsterforening.no/info_dyr/hamster/farg_gen/vinterhvit.shtml sto det at det var to farger: Agouti (villfarget) og Sapphire. Da tror jeg ikke at moren til hamsterungene var en vinterhvit, og at ungene da kanskje er hybrider (?)
Hva tenker dere andre? :)
sputnikenmin
19-07-2009, 10:07
*Slettet. Vi diskuterer ikke privat kommunikasjon fra noen som selv ikke er her og kan forsvare seg*
Jeg har en hybrid, hun er kremfarget/lysebrun. Det er en farge som ikke finnes hos vinterhvite.