PDA

Se full versjon : Nuffse

Nuffse
09-06-2009, 21:52
Hei,

Splitter ny, skinnende gullhamster eier på 32 år :D. Er fortsatt i en vurderingsfase om jeg skal komme ut av "hamster"-skapet da jeg med stor glede fortalte en vennine i dag om mitt lille vesen som skal glede meg, og fikk tvert kommentaren "..hva skal du med det?"...jaja, tenkte jeg, er det hamster fordommer ute å går blandt folk når man kommer opp i årene ;)

Men så over til noe positivt, Nuffse :lol:. Nuffse er en hamster gutt på fem uker gammel (iflg butikken). En sosial kar som ikke viser tegn på å være redd for noe som helst ennå. Det skal bli spennende å se hvilken personlighet han har og hvilke nykker han etterhvert har. I dag er første dagen hjemme i nytt bur, og sammen med sin nye romkamerat (meg hehe), og jeg tror han er ti ganger mer avslappet enn meg. Jeg vil han bare alt godt, så jeg leser og studerer alt jeg kommer over, og følger med på han for å se og lære han å kjenne. Selv er han veldig laidback og selskapssyk, og man skulle tro jeg hadde hatt han alltid.

Når han har fått litt ro i noen dager, uten at jeg skal stresse han for mye, selv om det virker som han ikke lar seg stresse av mye ennå, så skal jeg ta noen bilder å legge ut her :lol:

Gleder meg til alle gledene ved å ha ett slikt nydelig lite vesen.

Monica_S
09-06-2009, 22:38
Velkommen til deg og Nuffse :) Så herlig navn forresten, litt skjeldent og søtt :) hehe.. Høres ut som om du har fått deg en god venn der, og det er godt at han viser de positive sidene allerede nå :) godt å høre :)

Du har nok en venn for livet i han der :)

Gleder oss til bilder av Nuffse :) skikkelig herlig navn altså... hehe.. virkelig :)

Gratulerer som hamstereier og med ny venn :)

klemz

Anne-Hedvig
10-06-2009, 01:22
Gratulerer med hamster, Nuffse! Klart vi som er opp i årene også kan ha hamster. Ikke bry deg om innskrenkete folk, men gled deg over din lille pelsvenn. DU vet hva han betyr for deg!

Hilsen fra Anne-Hedvig, hamster-samboer som blir 63 år til høsten..

Nuffse
10-06-2009, 08:47
hehe..så godt å høre at det er flere voksne som har disse utrolige skapningene! Jeg var ille spent i morges når jeg våknet hvordan det så ut i buret, og om han sov eller ikke. Han låg søtt i huset sitt som han i løpet av natten har funnet ut at han skal ta i bruk. To små sorte øyne stirret ut på meg da jeg satte meg ned ved buret for kun å titte. Men jeg vant ikke før å sette meg ned før han ruslet ut av huset, strakte på seg goooodt og kom snusende bort til sprinklene der jeg satt, og sjarmerte meg totalt i senk. Jeg ga han ett lite hint om at han burde gå å sove, hehe, meeen han er i full vigår der inne nå, så det skal bli spennende å se hvilken døgnrytme han har.

Koser meg glugg i hjel, og det er fare for at han kommer til å bli bortskjemt!

Anne-Hedvig
10-06-2009, 19:01
Høres særdeles lovende ut!

Nuffse
11-06-2009, 21:56
Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av min lille søte kar, siden dette tross alt er en presentasjon og jeg er en veldig stolt hamster mamma :D

heidiii
11-06-2009, 22:01
Så fin han er :)

Anne-Hedvig
11-06-2009, 23:20
Nydelig! Korthåret Golden, ikke sant? Den opprinnelige fargen og hårlaget hos ville syriske hamstere.

Nuffse
12-06-2009, 09:55
Det stemmer det :D lille gull ungen min! hehe

ILoveHamsters
12-06-2009, 19:17
Gratulerer med ny hamster :) Dere får det sikkert kjempeflott sammen!

Det er mange folk som synes at hamstere er "kjedelige" fordi de sover så mye eller fordi de er så små, eller er redd de, men de har sikkert ikke
skjønt at hamstere er nydelige husdyr! :D
Veldig søtt navn, og nydelige bilder...;)

Monica_S
12-06-2009, 23:52
Så fin han var da :) Helt skjønn en liten kar du har fått deg der :) Gratulerer så masse å lykke til med mange fine stunder fremover :)

P.s Gjerne flere bilder ;) hihi

hermine
13-06-2009, 11:30
Så fin en liten hamster du har :D:D

Nuffse
13-06-2009, 22:05
Takk takk :D

Nå begynner personligheten hans å dukke frem, og det er kos å legge merke til nykkene hans. Han har blitt mer fortrolig med lekegården, og er veldig glad i sandbadene der. Gjømmer litt agurk og annet snacks der inne og følger med på hvor god han er på å finne dem. Luktesansen hans skal det ikke sies noe på, han finner alt, men han er litt bedagelig synes jeg å merke, så skal han ha tak i en matbit som ligger litt vanskelig til, så blir det letteste veien frem, hehe, om det så er å stå så lang han er på tærne for å få tak i det i stedet for å klatre opp :P

Han er også veldig glad i hjulet sitt, så jeg har laget meg en rundt papp plate som jeg taper fast inngangen, slik at han ikke har tilgang til hjulet konstant. Dette er ikke så veldig populært og i dag, la jeg merke til at han var mye mer opptatt av å få komme ut hos meg når hjulet var stengt. Var virkelig ikke vanskelig å se hva han ville. Når han stilte seg på to ben ved åpningen og satt der å kun stirret mot der jeg satt, ja, da var det vanskelig å la være å gå bort. Lydig som jeg er går jeg bort, og han hopper med engang opp i hånden. Etter noen minutter ute, putter jeg han inn igjen, og da løper han rett opp i tredje etage for å se om hjulet er åpent hehe. Så søtt!!