PDA

Se full versjon : Ny, från Sverige

Helena G
17-03-2009, 13:43
Jag heter Helena och håller nu på att bygga upp en dvärghamster uppfödning i Roslagen i Sverige.

Min målsättning är att få fram snälla och social dvärghamstrar som passar för barnfamiljer. Hamstrar som nafsas eller bits kommer inte finnas i min avel, inte heller säljas av mig.

Jag kommer främst ha vintervita mandariner samt svarta Campbells. Jag vill gärna få fram Campbells i färgerna blå och choklad också.
Just nu söker jag efter Campbells som är riktigt svarta i färgen.

Jag är medlem i svenska hamster föreningen, men ej registrerad uppfödare ännu. Man måste vara medlem i 1 år innan man får skriva uppfödarprovet.

I månadsskiftet kommer jag att starta upp en hemsida.

Jag är mamma till två flickor som fick varsin dvärghamster i julklapp. Det var så jag kom i kontakt med dvärghamstrar och blev så förtjust i dem. Då jag är en mogen vuxen kvinna har jag läst allt jag har hittat på internet innan jag bestämde mig för att börja med uppfödning.

Hälsningar
Helena

Lille Bille
17-03-2009, 17:22
Hei og Velkommen:)

Håper du vil legge ut bilder etterhvert,hadde vært gøy å se hamstere med spennende farger:)

Monica_S
19-03-2009, 14:56
Heisann til dere :)

Velkommen hit skal dere være :) Søte små venner du hadde :) Og blir spennende om det blir flere bilder etterhvert ;)