Se full versjon : fire jenter i 160-liter?
Rodentopia
23-01-2009, 18:37
jeg har nettop fått to ørkis jenter, som er kullsøsken og gode venner. og nå har jeg nettop sagt ja til to til! de er også søsken, og jevngamle med de jeg har. de to frøknene mine bor i en 70- liter, og jeg har tenkt å sette dem ned i det store akvariet samtidig. er det håp om å få få fire jenter til å dele en 160-liter som er godt innredet? kommer til å stappe den full av røtter osv. hvis de krangler får jeg bare skille dem, såklart. har også noen bur av typen Ruffy Råttbur, med samme mål som Ferplast Mary. men her er det jo plastbunn og masse gnagekanter...da må jeg koble dem på et akvarie i bunn eller noe. sprinklene er solide og velholdte.
råd og erfaringer, takk!
PS, visste ikke om jeg burde poste her eller der...
Flere enn to jenter er alltid risky, selv med stor plass, så du er smart som tenker fremover. Det jeg vil foreslå er at Marianne i samme slengen bygger en skillevegg til 160 litern. Vi har samme størrelse her, og bruker det nå til våre to kinesiske hamstere, med skillevegg mellom. Tidligere brukte vi akvariet til avl, og da satt vi inn skilleveggen når ungene var avvente. Akvariet er jo høyt, så om du innreder smart, lager nyller og sånn, så dobler du plassen.
En slik skillevegg er lur å ha i alle fall, da det jo er mulig at du en gang må ty til skilt-bur-metoden. Da har du jo utstyret i orden, og en mindre ting å tenke på ;)
Rodentopia
24-01-2009, 20:56
takk for gode tips og råd! nå er de nye her, de er søte men ikke så tamme.
håper veldig på at de kan gå sammen, for jeg ønsker meg så veldig en gruppe. de er så fine i en gjeng. pene damene. de er større av vekst enn de jeg har fra før, men de er omtrent syv uker alle sammen.