Se full versjon : Jaculus orientalis
ZakuraRabbit
22-03-2007, 16:27
Fikk nettopp se bilder av en aldeles nydelig ørkenrotte-lignende sak på et annet forum.
Den gikk på to enorme bakbein, nesten som en kenguru. Noen som vet om denne arten eksisterer eller i det hele tatt er lovlig i norge? Eller noen som vet noe mer om den i det hele tatt?
De hadde store bakbein ja :o
Men jeg har sett sånn 1 gang da jeg var i London (tror jeg)
Er ikke den utrydninstruet da? tror det :cry:
Det finnes to typer http://www.gerbil-info.com/html/jaculus.htm kjempesøte :)
Marianne S
22-03-2007, 17:29
Noen som vet om denne arten eksisterer eller i det hele tatt er lovlig i norge?
Basert på det jeg har erfart i forhold til regelverket til Direktoratet for Naturforvaltning, kan jeg nesten garantere at du vil få avslag på en eventuell importsøknad. Selv ikke dyr som blir sett på som vanlige kjæledyr i andre europeiske land, og absolutt ikke er verken sjeldne, giftige, farlige eller utrydningstruede, er forbudte å importere til Norge. DirNat er kjempestrenge på hvilke dyr som er lovlige å bringe inn til landet. Mange dyr smugles ulovlig inn, men det er jo en helt annen historie igjen.
ZakuraRabbit
22-03-2007, 18:16
Noen som vet om denne arten eksisterer eller i det hele tatt er lovlig i norge?
Basert på det jeg har erfart i forhold til regelverket til Direktoratet for Naturforvaltning, kan jeg nesten garantere at du vil få avslag på en eventuell importsøknad. Selv ikke dyr som blir sett på som vanlige kjæledyr i andre europeiske land, og absolutt ikke er verken sjeldne, giftige, farlige eller utrydningstruede, er forbudte å importere til Norge. DirNat er kjempestrenge på hvilke dyr som er lovlige å bringe inn til landet. Mange dyr smugles ulovlig inn, men det er jo en helt annen historie igjen.
Var det jeg trodde ja.
Kjedelig at så mange dyr er forbudt i Norge :cry:
Ja, det er både dumt og smart med alle disse reglene.. :P
De var ihvertfall veldig søte :D
rottegal
22-03-2007, 20:38
Æsj den var stygg :o
Æsj den var stygg :o
Likte bena jeg XD
Hehe, men jeg har mer sans for store dyr XD
Rodentopia
30-03-2007, 19:42
oj, tenker den kan hoppe hele leiligheten min på langs med de bena! :o
fin var den. men kanskje litt vel spretten utenfor buret? skulle tro det.