Se full versjon : hamster fra DOOA
Rodentopia
14-06-2008, 18:23
http://www.dooa.no/omplassering/op-andre.asp
en hamster forlatt i en kjellerbod er i fosterhjem. noen som kan hjelpe?
Hvordan er det med dyrebeskyttelsen-enhentene.. er det sånn at man kan ta en tur inn der dyrene holder til for å se på dem eller må man ringe å bestille? ( Har jeg sett litt for mye på animal police eller?! :D )
Jeg ville ringt først, angående åpningstider og om de holder dyrene i deres lokale eller om de bor i fosterhjem.
Birgitte
15-06-2008, 12:06
Å HERREGUD så jævelige folk er, jeg er flau over å være menneske. Fy fader
Birgitte
15-06-2008, 12:14
Er det ingen her som kan ta henne? Jeg syns det er så fælt og grusomt. Om ingen andre tar henne gjør jeg det, men jeg tror hun får det best hos noen som ikke har så mange dyr fra før.. huff
Anne-Hedvig
15-06-2008, 17:12
Caroline er vant til å være alene/enehamster - så jeg tror ikke det ville gå bra med flere hos meg nå.
Grusom historie - sånne folk skulle vært skutt!!!
Birgitte
15-06-2008, 17:55
Enig!
Leo Querer
18-06-2008, 20:29
Herregud!! 3-4 uker uten mat og drikke!? :x
Hadde tatt imot hvis jeg hadde hatt tid til et hamster til..
Har bare hatt mitt ene i 2 mnd, så jeg tror jeg må vente en stund for å få et til..
Skulle gjerne tatt det imot! så søt som den er også!
jeg har prøvd nå å ringe Hege fra dooa (slik det står i anonsen) både i går og i dag, men hun svarer ikke. Jeg og smboeren min har ikke hjerte til å ikke ta henne inn hos oss.
Birgitte
19-06-2008, 14:04
Prøv å ringe igjen og igjen til hun tar den, ellers så kan du jo også kontakte dyrebeskyttelsen direkte?
Så flott at dere kan huse henne, nå ble jeg oppriktig glad
Prøv å ringe igjen og igjen til hun tar den, ellers så kan du jo også kontakte dyrebeskyttelsen direkte?
Så flott at dere kan huse henne, nå ble jeg oppriktig glad
Jeg har sendt en mail så hun svarer nok når hun har tid :) Jeg håper alt går i orden og jeg håper også hun har alt utstyr med seg.
Da har jeg fått svar og hvis at går som det skal nå så får Tiny et nytt hjem hos oss på lørdag :)
Birgitte
19-06-2008, 23:28
Ååå så bra, nå ble jeg skikkelig glad og takknemmelig. Utrolig fint at sånne ting ordner seg, jeg er sikker på at hun får ett godt hjem hos dere! Hun er sikkert ikke så veldig tam, men får ihvertfall husly og mat og drikke:)
Så flott at dette løste seg.
Må si jeg synes det er litt skuffende at Hege ikke svarer på telefon. Vi har hatt samme problemet. Vi har god plass i rotteburet vårt, og ville gjerne hjelpe hvis de hadde noen rotter inne. To av de tre vi har nå er fra DOOA, og vi tror de har det godt hos hos. Vi prøvde i flere uker å få tak i Hege, la igjen flere beskjeder psvarern, og endte til slutt med å sende en mail. Den fikk vi svar på ganske fort, og de hadde ingen rotter akkurat da, men jeg synes det er ganske dårlig når de oppgir hennes telefonnr, og så svarer hun aldri. Tenk om denne hamsteren hadde gått glipp av et godt hjem på grunn av det :|
Birgitte
20-06-2008, 00:49
De burde nok skrive at man skal sende en mail ja, de tenker vel på eldre folk som kanskje ikke har mailadr? Aner ikke. Litt dumt.
Jeg ser igrunn ikke problemet med det så lenge man får respons. "Jeg har dessverre ikke anledning til å ta telefon når jeg er på jobb på dagtid og jeg brukte hele ettermiddagen og kvelden i går til å forsøke og fange inn to dumpede kaninunger, i tillegg til at jeg måtte hente en skadet kanin i en bakgård på Grünerløkka. Ofte er det enklest da å få tak i meg på mail :-)" Var den responsen jeg fikk på mail når jeg lurte på hvorfor det var så vanskelig å få kontakt. Jeg vil vel ikke si at disse menneskene burde få kritikk fordi de ikke er tilgjenglige i vanlig arbeidstid (da deres arbeidsoppgaver er nettopp dette). De gjør en fantastisk jobb, og de har sykt mye å gjøre. Jeg håper alt går i orden, vi gleder oss masse ihvertfall :)
Siden det høres ut som hun Hege faktisk gjør ganske mye for flere dyr, og ikke bare sitter og biter negler mens hun ikke tar telefonen, syns jeg ikke det er noe å klage over at hun ikke er så lett tilgjengelig over telefon - når hun tross alt kan nås på e-post.
Flott at du kunne gi henne et hjem Niiniel. Denne hamsteren er ei heldig lita jente :)
Jeg håper ingen av dere trodde jeg mente at ikke Hege og de andre i DOOA gjør en god jobb, for det mente jeg overhodet ikke. Og jeg forstår at det ikke altid er praktisk å ta med telefon. Men jeg la igjen flere meldinger på svareren, og da er det, i hvertfall i mine øyne, normal høflighet å svare når en selv har tid. Om ikke annet sende en SMS med svar på spørsmålet vårt.
Jeg er helt enig at det er flott at de bruker tid ute i felten, men det hjelper jo lite at de samler inn nye dyr, når potensielle nye eiere ikke får kontakt. Ringer du til DOOAs hovedtelefon, og spør om gnagere, så får du beskjd om å ringe Hege. Det er altså forventet at hun skal være tilgjengelig på telefon. Og er hun ikke det når folk ringer, så synes jeg hun burde ringe opp igjen når folk legger igjen beskjed på svarern om at de er interessert i å adoptere dyr. Hva ellers er vitsen med å ha omplassering? Ikke alle går om internett heller, men ringer for å høre hva som er inne. Og når det gjelder gnagere, så er det kun Hege som har oversikt over det.
Jeg håper altså at dere skjønner at jeg ikke klager over at de prioriterer det ene over det andre, men at det andre kanskje burde få litt oppmerksomhet, det også. Potensielle adopsjoner er jo tross alt like viktig som å hente dyr, for det er jo grunnsteinen i omplasseringsideologien ;)
Vi henter henne i morgen og det er uansett det viktigste nå :) Vi gleder oss masse til å få hjem vårt nye familietilskudd.
Anne-Hedvig
21-06-2008, 04:30
Dette ble jeg oppriktig glad over å høre! Har tenkt mye på Tiny. Håper hun etterhvert klarer å stole på mennesker igjen og at hun skjønner at dere vil henne godt. Lille vennen <3!
Det var fint om dere forteller litt på forumet her om hvordan det går med henne fremover.
Nå har Mathilde (aka Tiny) kommet hjem til oss. Det første hun gjorde når hun luktet på fingeren min var å sleike litt og små-bite. Bilturen hjem gikk flott når hun forstod at det var dumt å henge i sprinklene mens vi kjørte i svinger. Skulle tro hun ikke hadde fått ferske grønnsaker før for hun kastet seg over de so en liten glupsk jævel :p Vi gleder oss til i kveld til å bli bedre kjent med henne og å se hvordan Theodor reagerer :)
Anne-Hedvig
22-06-2008, 04:22
Blir spennende. Alt godt for Mathilde!
Marianne S
22-06-2008, 19:27
Gratulerer med ny hamster! :)
Lykke til med det lille nøstet.
Bare for å gjøre det helt klart:
Jeg håper virkelig ikke noen trodde at vi var ute etter å kritisere DOOA for sitt arbeid blant vanskeligstilte dyr. DOOA gjør en fantastisk, uvurderlig jobb for dyrene!
Personlig har jeg flere ganger støttet DOOA økonomisk og gjennom gaver (gratis kattefôr) til Hjelpesenteret, fordi jeg vil være med å bidra til den viktige jobben DOOA gjør.
Lene påpeker likevel en viktig ting, nemlig tilgjengelighet. Ikke alle kan benytte internett for å kontakte organsisasjoner, og det ville være utrolig trist dersom det var nettopp dette som stoppet en mulig adopsjon av et vanskeligstilt dyr.