Se full versjon : To dverghamster"gutter" ble til 10!
hamstrine
14-05-2008, 21:32
De to guttene viste seg å være en av hver...
For 17 dager siden ble det født 3 stk små babyer. Faren ble flyttet i nytt bur med det samme barna ble født, og har siden ikke vært i samme bur som mamman. De tre barna har bodd sammen med mamman sin til nå. Men i dag ble det plutselig født 5 små babyer til.
Hvordan er dette mulig??? Ble hun gravid samme dag som hun fødte?
De pleier å parre seg rett etter fødsel ja.
OT: Jeg lurer på hvorfor det er slik at (andre) dyr virker å ha så mye mer elastiske fødselskanaler enn det mennesker har, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Mennesker kan jo ikke begynne å humpe rett etter.
Birgitte
15-05-2008, 13:47
Det kan hende at det har noe med drektighetstiden å gjøre. Eks 9 mnd vs 16 dager. Selvom de er mindre en oss, tror jeg at 9 mnd kan være litt verre en 16 dager
Jo, du sier noe der, men det er fortsatt en ganske stor greie som skal ut.
Birgitte
15-05-2008, 15:19
Det er sant, men de har kanskje fått mer elastiske fordi de skal kunne ha muligheten til å reprodusere seg mer. Kanskje fordi de er byttedyr, store deler eller alle av ungene kan dø osv. I tillegg sliter jo 9 mndr veldig på kroppen, en som nettopp har blitt menneskemamma, orker jo gjerne ingenting, ofte. Mens dyr er gjerne i full fart igjen raskt etter. Så jo på Betty, hun løp rundt osv selvom hun nettopp hadde født.
Det er nok det. Lurer på om det er noen hamstere som har opplevd å revne.
Birgitte
15-05-2008, 21:11
Huffamei, så fælt det måtte vært. Jeg tror egentlig ikke det, men de fikser jo gjerne sånne ting selv.
Menneske hoder har en helt annen form, runde og store, faktisk er de for store, men vi må jo ha plass til den store hjernen vår :)
Dyre-hoder og dyre-kroppen generellt er jo mye smalere. Tror ikke de sliter så mye som oss.
Når det er sagt så er det egentlig helt utrolig hvordan de får plass til alle de nøstene inni seg :o
Anne-Hedvig
16-05-2008, 07:31
Det er nok det. Lurer på om det er noen hamstere som har opplevd å revne.
Jeg har ingen personlig erfaring med hamsterfødsler, men Nicolina på SHF fortalte om en hamster som blødde fælt og tydligvis ble litt skadet. Heldigvis ordnet det seg! Bestemoren til Caddis var inkontinent på sine gamle dager - Nicolina tenkte at noe kanskje hadde skjedd under hennes to svangerskap.