PDA

Se full versjon : Hvite ører

Elise
22-04-2008, 19:34
Flees agouti vinterhvite hamsterunger har unormalt hvite ører, synes jeg.
Hva tror dere?
Jeg spør de har peiling på denne arten og fargen. Ikke noen vits å kommentere hvis du ikke vet hva du snakker om, så slipper vi misforståelser. :)

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_25/20000000-20009999/640x480/20001053.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_25/20000000-20009999/640x480/20001052.jpg

heidiii
22-04-2008, 20:35
Jeg har sett det samme på enkelte kull på petwebsite.com, men husker ikke om det var noe de vokste av seg eller ikke.

Elise
22-04-2008, 22:04
Ja, jeg tenkte at det kanskje kan ha noe med baby-pels og vinter-pels å gjøre. Har prøvd å se etter på ørene på bilder av voksne vinterhvite. De ser ut til å være litt bleke på innsiden, men fargebeskrivelsen er jo grå/mørke ører.

heidiii
22-04-2008, 23:21
Ja, det er jo alltid noe hvitt der, selv om det ikke er så tydelig. Blir spennende å se hvordan/om det endrer seg.

Elise
22-04-2008, 23:38
Ja. Jeg har kanskje funnet hjem i nærheten til 5 av ungene, så da får jeg fulgt dem opp. Har gitt dem bort, har ikke hjerte til å ta betalt for dem.

heidiii
22-04-2008, 23:42
Jeg har snust litt rundt på nettet, ser ut til at de gjerne har hvite ører som små, men det er selvfølgelig mest "tydelig" på de viltfargede siden de skiller seg fra de voksne.

heidiii
22-04-2008, 23:43
Så fint at du får muligheten til å følge dem opp litt da. Jeg syns det var leit da jeg skulle finne hjem til Lotta sine små, for man knytter jo bånd til dem selv om man ikke har kjent dem så lenge.

Skulle du beholde Minsten?

Elise
22-04-2008, 23:54
Minsten og den lille hvite. Minsten fordi han trenger meg og Lillekvit fordi hun minner så om moren sin i utseende, oppførsel og bevegelser. Den andre hvite er prikk lik faren, det er litt morsomt.
Ja, jeg merker at jeg er knyttet til ungene allerede. De er alle så gode og snille, de kan ligge og kose seg på fanget mitt lenge, og sovne inntil meg :) Jeg merker at særlig minsten virker som han føler tilknyttning til meg, Flee er også ekstra påpasselig med han. De andre ungene har hun allerede "sluppet taket til" men hun bærer ennå rundt på Minsten og vasker og steller med han.
Det er fint at noen venninner av meg vil ha tre av de andre ungene, for da kan jeg fortsatt tilbringe tid sammen med dem i oppveksten.

heidiii
23-04-2008, 00:00
Tror du minsten kommer til å klare seg godt?

Elise
23-04-2008, 00:12
Ja, det tror jeg. Han er sta.
Han har lagt veldig på seg de siste dagene etter han gikk over til mest fast føde. Nå kan han bestemme selv når han skal få mat. Han er fortsatt tynnere og mindre enn de andre men ikke merkbart tynn.
Han har problemer med at hårene rundt det ene øyet vokser inn i øyet og irriterer det. Jeg må ofte åpne øyet hans selv før han får det opp. Jeg renser og følger med på det, men vi får se hva som må gjøres med det når han blir litt eldre.
Nå ser jeg tydelig at det med foten ikke var medfødt, men såret har grodd fint. Han kan gå helt bra, klatringen er det værre med. Han sklir også en del. Han har enda ikke sluttet å ligge på rygg hvis han skal sove og av og til når han skal spise eller vaske seg, det ser ut som han koser seg sånn.

heidiii
23-04-2008, 00:20
Han høres veldig skjønn ut da. Men det var godt at det var bakfoten som fikk skaden og ikke forlabbene.

Elise
23-04-2008, 00:25
Han er det, ja :)
Hvis han hadde mistet en forlabb ville han nok hatt adskillig større problemer..