Se full versjon : kjøttdeig av svin
Kan man gi det...eller er det bare sånn vanlig kjøttdeig man kan gi?? Hva forer dere deres gravide hamster med...utenom egg og ost???
kan man også gi hamsteren lamme kjøtt (rått)?
Jeg mener å huske at svin er en av de kjøttypene man ikke skal gi. Karbonadedeig av okse kan du gi, eller kokt kylling eller fisk. Du kan også prøve valpefôr.
Det er både svinekjøtt og sau i vanlig familiekjøttdeig og andre kjøttdeigblandinger hvis jeg ikke husker feil. De billige typene som coop-merkene består av mye rester fra annen kjøttproduksjon, og jeg vil derfor ikke anbefale å gi slikt. Det som er problemet med kjøttdeig er at det ofte kommer bakerier og rester av avføring inn i kjøttet under produksjonen. det er derfor vi mennesker kan bli veldig syke av rå kjøttdeig. Det er kanskje noe å ha i bakhodet. Husk også å unngå å gi rått kjøtt når dere vet at det er epedemier med munn og klovsyke ute å går osv. Husk at det er en vanlig sykdom rundt om på gårdene.
takk for svar...elise: men kjøttdeig skal man jo kunne gi,for det har nå jeg blitt fortalt av marianne,da mener jeg vanlig kjøttdeig :o ....!! Men hva er best for til gravid hamster!! Valpefor...mener du våtfor da,heidi??
Joda, det skal gå bra. Men jeg vil ikke anbefale å gi billig-kjøttdeig fra coop, ica, bunnbris osv. der er standarden mye lavere. Mange av de billigproduktene er laget av produkert som de store kjedene som gilde osv ikke vil ha, fordi det ikke svarer til standarden. Har vært mye oppstyr rundt akkurat det i media for noen år siden. Tviler på at det har forbedret seg så veldig, da det ville blitt dyrere å produsere som igjen fører til at de ikke har råd til billigproduktene osv..
Du kan gi både våtfôr og tørt for beregna på valper, etter kattunger. Det pleier å være ekstra proteinrikt.
Det finnes også proteindrops som du kan gi. Jeg gir det til min som netopp har fått unger, og gjennom hele graviditeten.
Men det er ikke alle hamstere som liker dem.