Se full versjon : appelsin
Kan man gi hamster det?? Ser det står bare mandarin i ja-listen...men da må det vel gå bra med appelsin også!! Jeg har iallefall gitt de det noen ganger...
Leo Querer
07-04-2008, 19:08
Jeg har ikke prøvd, men tror ikke det er noe han ville likt heller..
Jeg tror du ikke burde gi det i så store mengder, men hva vet vel jeg xD
Men det blir jo ikke i store mengder..min to sjarmtroll spiser litt appelsin faktisk...Men det jeg må vite er om det er greit og gi..men takk for svar :)
Leo Querer
07-04-2008, 19:16
Jeg skjønner ;)
Ja, jeg har også en del spørsmål..
har bare hatt min i 1 uke :s..
Jeg venter også på svar på tråden min :wink:
Godjenta
07-04-2008, 19:25
Jeg har gitt min appelsinbiter!
Jeg så at dyrebutikken hvor Gulli ble kjøpt, hadde lagt det frem til sine hamster :D
Noen sier at man ikke skal gi sitrusfrukter. Jeg gir litt, men ikke om det er for surt. Ellers skal man ikke gi biter med sitrusfruktskall.
Appelsin og mandarin går fint, men det er kanskje lurt å gi appelsiner som ikke er for sure/lite modne. Når folk sier det med citrusfrukter mener de nok sitron og lime.
De mener alle, i Sverige tror jeg sitrusfrukter er et større nei enn her.
Grapefruit er jo også en citrusfrukt som jeg tror ikke er lurt å gi til hamstere. Jeg vet i hvertfall at den ikke skal spises av mange mennesker.
Hehe, jeg syns det er godt med sukker på :P
Anne-Hedvig
08-04-2008, 15:35
I barndommen var det fast forrett på julaften - før ribba. Nå kan jeg ikke spise det, da det ikke går ihop med kolesterolsenkende medisin. Men enig med deg, Heidi - grapefrukt m sukker er godt! (slit med skilleveggene mellom båtene..)
Enig, jeg kan heller ikke spise grapefruit, men jeg har en tendens til å "jukse" litt, og spise litt like vell :P
Anne-Hedvig
08-04-2008, 16:02
Jeg tør nok ikke ta sjansen, da jeg har arvelig høyt kolesterol..
da er det nok lurest å være forsiktig, ja.